دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

بهزیستی: 109 كودك كار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند
 
همدان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان همدان گفت: 109 كودك كار و خیابانی از سال گذشته تاكنون شناسایی و ساماندهی شدند كه 90 نفر از آنان پسر و 19 نفر دختر بودند.
بهزیستی: 109 كودك كار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند همدان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان همدان گفت: 109 كودك كار و خیابانی از سال گذشته تاكنون شناسایی و ساماندهی شدند كه 90 نفر از آنان پسر و 19 نفر دختر بودند.

«زهره بختیاری» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه تعهد سازمان برای ساماندهی كودكان كار در این مدت 85 نفر بوده است گفت: با پذیرش این تعداد، 128 درصد از تعهدات سازمان محقق شده است.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: طرح حمایت از كودكان كار و خیابانی از اواسط سال 1399 شروع شده و تاكنون این تعداد شناسایی و پذیرش شدند و برای آنها اسكن عنبیه چشم انجام شده است.

بختیاری با اشاره به اینكه حمایت سازمان از كودكان و خانواده های شناسایی و جذب شده، شامل آموزش و آگاه سازی برای ایجاد خودمراقبتی و برنامه های رشد محور بوده است خاطرنشان كرد: برنامه های توانمند سازی، حرفه آموزی و كمك های موردی جهت تهیه لوازم ضروری همراه با آموزش و آگاه سازی برای خانواده ها تدارك دیده شده است.

وی با بیان اینكه این كودكان به خاطر شرایط خاص خانواده ها مجبور به فعالیت شده اند ادامه داد: خانواده های این كودكان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفتند.

معاون اجتماعی اداره كل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: بر اساس قوانین و آیین نامه ساماندهی كودكان كار متولی اصلی كودكان كار سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشكی و فرمانداری همیار این سازمان هستند.

بختیاری با توصیه به اینكه مردم كمك های خود را از طریق بهزیستی به این كودكان اهدا كنند یادآور شد: مردم به جای كمك مالی به كودكان كار خیابانی از طریق اورژانس 123 حضور این افراد را اطلاع دهند تا ساماندهی شوند.

به گفته وی مددكاران سازمان بهزیستی با معرفی این كودكان به دستگاه های آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و علوم پزشكی، زمینه ارائه خدمات برای رشد، سلامت و آموزش این كودكان را فراهم می كنند.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: در طرح ساماندهی كودكان كار، اقداماتی از جمله حمایت های روانی از كودكان، حمایت های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یكی از اعضای خانواده كه منجر به توانمندی كودك و خانواده آنها شود، انجام می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یك سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می برند.

استان همدان حدود یك میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها
- اداره كل بهزیستی استان همدان
- همدان
- كودكان كار
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۵ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳