دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

80 مركز ''مثبت زندگی'' در كرمانشاه مجوز فعالیت گرفت
 
گروه استان ها- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: 80 مركز مثبت زندگی در استان كرمانشاه مجوز فعالیت دریافت كردند.
80 مركز
گروه استان ها- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: 80 مركز مثبت زندگی در استان كرمانشاه مجوز فعالیت دریافت كردند. - اخبار استانها -
فرحناز محمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در كرمانشاه اظهار داشت: در استان كرمانشاه تاكنون برای 80 مركز مثبت زندگی مجوز صادر شده و فعالیت خود را به صورت آزمایشی انجام می دهند.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه بیان كرد: قرار است این مراكز همزمان با دیگر مراكز سراسر كشور با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو كنفرانس فعالیت رسمی خود را آغاز كنند.

وی با بیان اینكه یكی از اهداف اساسی مراكز مثبت زندگی دسترسی بیشتر جامعه هدف به خدمات سازمان است گفت: در مراكز مثبت زندگی توزیع پرونده ها بر اساس لوكیشن جغرافیایی محل سكونت صورت گرفته و این موضوع دسترسی راحت و آسان به خدمات را برای مددجویان امكان پذیر می كند.

محمدی عنوان كرد: این مراكز در نزدیكترین محل زندگی مراجع مستقر هستند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه هدف بوده و رضایتمندی افراد را به دنبال داشته باشند.

وی در خصوص تشریح خدمات مثبت زندگی گفت: مهمترین دستاورد تأسیس مراكز مثبت زندگی ایجاد عدالت در ارائه خدمات، آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف است كه نتیجه مجموعه این اقدامات می تواند تحقق اهداف سازمان بهزیستی باشد.

محمدی عنوان كرد: از نكات مثبت راه اندازی مراكز مثبت زندگی الكترونیكی كردن فعالیت ها، كمك به كاهش ترددهای غیرضروری افراد دارای معلولیت به مراكز و ادارات بهزیستی است.

وی افزود: بخش وسیعی از جامعه هدف سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند، این افراد در ترددشان با مشكلات زیادی مواجه هستند و علاوه بر این از نظر اقتصادی هم هزینه های زیادی را متقبل می شوند.

محمدی گفت: بنابراین انسجام پرونده ها در مراكز مثبت زندگی از یك طرف و از طرفی آشنایی مددكاران اجتماعی در این مراكز با اهداف سازمان و فرآیند های منتهی به این اهداف سبب می شود هم از نظر دسترسی راحت و الكترونیكی به خدمات و هم از نظر اقتصادی و صرف وقت و به صورت جامع از نظر رفاه اجتماعی در نهایت بسیار به سود جامعه هدف تمام شود.

وی افزود: به دلیل اینكه كارشناسان این مراكز اشراف كافی به سامانه ها و بحث الكترونیكی بودن این مراكز دارند و از قبل آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند سرعت كار و ارائه خدمات افزایش پیدا می كند.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: با توجه به اینكه بخشی از جامعه هدف بهزیستی در حاشیه شهرها قرار دارند برای دسترسی سریع به ادارات و مراكز بهزیستی با مشكلات زیادی مواجه هستند و همچنین به واسطه اینكه در زمان مراجعه مشاهده می شود كه تعداد زیادی از افراد برای دریافت خدمات، به ادارات یا مراكز مراجعه می كنند و گاهی كار یا با تأخیر انجام می شود یا در حد انتظار پاسخی دریافت نمی كنند به طور طبیعی مراكز مثبت زندگی می تواند با مراجعه معكوس و حضور مددكار در منزل مددجو، تنها راه رفع این نواقص باشد.

وی افزود: تمامی طرح های سازمان بهزیستی توسط همین مراكز مثبت زندگی اجرا می شود و این مراكز در واقع بخشی از سیستم اجرایی سازمان بهزیستی هستند.

37 مركز مثبت زندگی در خراسان جنوبی فعال است
مراكز مثبت زندگی در پیشوا راه اندازی می شود
مركز توانبخشی "مثبت زندگی" در مشهدمقدس به بهره برداری می رسد
وی با اشاره به اینكه مراكز مثبت زندگی فعلا در آغاز راه هستند و نیازمند حمایت، توجه و زمان بیشتری برای رسیدن به اهداف واقعی هستند افزود: خوشبختانه در همین آغاز راه موفقیت های زیادی به دست آمده و بسیاری از موازی كاری های سازمان در حال حذف شدن است.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: ارائه خدمات در مراكز مثبت زندگی در نهایت منجر به كاهش هزینه های تمام شده آن خدمت می شود.

وی افزود: مشاركت نهادهای غیردولتی در این طرح بسیار مؤثر خواهد بود و در این طرح، جامع محور بودن فعالیت ها نمود بیشتری خواهد داشت.

م‍دیركل بهزیستی استان كرمانشاه بیان كرد: بیش از 30 درصد مراكز و دفاتر مشاوره تحت نظارت اداره كل بهزیستی كرمانشاه دارای مجوز از نظام روانشناسی هستند.

محمدی گفت: حدود 20 درصد از مشاوران مراكز و دفاتر مشاوره بهزیستی استان كرمانشاه به طور متوسط بیش از دو سال است كه در انتظار دعوت به مصاحبه از سوی نظام روانشناسی كشور هستند.

وی افزود: تا دو هفته قبل حدود 50 درصد از مشاورین هیچگونه اقدامی در مورد اخذ مجوز از نظام روانشناسی نداشتند كه از طریق تعهد كتبی در معاونت پیشگیری، متعهد به اقدام و اخذ جوابیه از سوی نظام روانشناسی ظرف مدت یك سال شدند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۱۰ - ۰۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵