دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نگاه خالی از محبّت در بهزیستی جایز نیست
 
سرپرست بهزیستی استان یزد نگاه خالی از محبّت یا قصور در ارائه ی خدمات به جامعه ی هدف در بهزیستی را جایز ندانست.
نگاه خالی از محبّت در بهزیستی جایز نیست «رضا ابهت» در آیین تكریم و معارفه سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان یزد گفت: رسیدگی به امورات قشری بر عهده ما گذاشته شده است كه خاص ترین بندگان خداوند هستند و جایگاه و منزلت والایی دارند.

وی با اشاره به شرح وظایف بهزیستی گفت: مجموعه ی بهزیستی كم بضاعت با شرح وظایف گسترده است و بهترین كارها با خیر جمعی در این سازمان انجام می شود.

ابهت جمعیت حدود 30 هزار نفری معلولان تحت پوشش بهزیستی استان را یادآور شد و گفت: رسیدگی به امور مسكن، اشتغال، معیشت، آموزش و درمان این قشر بر عهده ی بهزیستی است.

«ابراهیم میرشمسیم رئیس پیشین مدیریت بهزیستی شهرستان یزد نیز به ارائه عملكرد این اداره پرداخت و گفت: 10 مركز جامع و میان د مدت اعتیاد و سرپناه شبانه در تحت مدیریت بهزیستی شهر یزد فعالیت می كنند.

وی با اشاره به فعالیت 18 مركز مثبت زندگی در سال های اخیر، گفت: 70 مركز مشاوره و 110 موسسه خیریه انتفاعی و غیرانتفاعی تحت نظارت بهزیستی شهرستان یزد هستند.

میرشمسی راه اندازی واحد مددكاری اجتماعی به صورت متمركز و همچنین بخش تخصصی توانبخشی و ژنتیك را با همكاری بخش غیردولتی در شهرستان یزد را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان ذكر كرد.

وی راه اندازی بخش مشاوره حضوری را یادآور شد و گفت: هدایت و جذب صد درصدی تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان طی دو سال متمادی، پوشش كامل غربالگری بینایی و شنوایی كودكان زیر 6 سال در ایام كرونا، راه اندازی مجمع خیّرین و شورای مشاركت های شهرستان برای نخستین بار از دیگر اقدامات صورت گرفته در بهزیستی شهرستان یزد است.

«محمود آخوندزاده» سرپرست جدید مدیریت بهزیستی شهرستان یزد نیز طی سخنانی گفت: مناسب سازی شهری، اماكن عمومی و وسایل نقلیه عمومی درخواست به حق معلولین از مسئولین است كه باید مورد توجّه قرار گیرد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون آسیب های اجتماعی در یزد گفت: موقعیت استان و شهرستان به دلیل صنایع و كارخانجات، خشكسالی و مهاجرت؛ تلاقی فرهنگی ایجاد كرده كه منجر به افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

آیین تكریم و معارفه ی سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان یزد با حضور نمایندگان مؤسسات و تشكّل های غیردولتی، سرپرست و معاونین بهزیستی استان یزد و جمعی از كاركنان برگزار شد و طی آن «محمود آخوندزاده» به عنوان سرپرست جدید مدیریت بهزیستی شهرستان یزد معرفی و از زحمات «ابراهیم میرشمسی» رئیس پیشین این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۲۷ - ۲۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹