دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

افزایش بازرسی و نظارت بر وسایل شهربازی های استان فارس
 
شیراز - سرپرست اداره كل استاندارد فارس گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده شهروندان از مراكز تفریحی نظارت و بازرسی از شهربازی های استان فارس افزایش خواهد یافت.
افزایش بازرسی و نظارت بر وسایل شهربازی های استان فارس شیراز - سرپرست اداره كل استاندارد فارس گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده شهروندان از مراكز تفریحی نظارت و بازرسی از شهربازی های استان فارس افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی رزمجو، گفت: با فرا رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس، اداره كل استاندارد نیز بازرسی های خود را از شهرهای بازی های استان افزایش داده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

او با بیان این كه در كل استان و حتی روستاها هرگونه وسیله بازی و تفریحی و زمین های بازی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد، افزود: در غیر این صورت مسؤولیت هرگونه اتفاقی به عهده صادر كننده مجوز و مالك وسیله بازی است بنابراین تمام شهرداری های استان و مسؤولان دهیاری بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر كنند.

رزمجو از شهروندان خواست هنگام استفاده از وسیله بازی به گواهینامه استاندارد نصب شده در ورودی شهر بازی توجه كرده و در صورت نبودن گواهینامه استاندارد در ورودی شهر بازی به هیچ وجه از وسبله بازی استفاده نكنند.

سرپرست اداره كل استاندارد فارس تاكید كرد: وسایل بازی و تفریحی كه در مكان هایی به نام خانه بازی و یا در مهدكودك های زیر نظارت بهزیستی و یا هر مكان دیگری وجود دارند مشمول استاندارد اجباری بوده و استفاده از آن ها بدون تاییده استاندارد ممنوع است.

رزمجو افزود: در یك سال گذشته یك هزار و 237 مورد بازرسی از دستگاه ها و تجهیزات شهربازی استان صورت گرفته كه 543 دستگاه گواهینامه استاندارد خود را دریافت و 242 دستگاه هم در مرحله تمدید گواهینامه استاندارد خود هستند.

وی تاكید كرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تأمین ایمنی و سلامت مصرف كنندگان دستگاه ها و تجهیزات شهربازی در كشور این دستگاه ها مشمول استاندارد اجباری هستند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰