دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

9 خدمت توانبخشی مشمول بیمه سلامت شد
 
قم ـ ایرنا ـ مدیركل بهزیستی قم گفت: 9 خدمت توانبخشی زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار گرفت.
9 خدمت توانبخشی مشمول بیمه سلامت شد قم ـ ایرنا ـ مدیركل بهزیستی قم گفت: 9 خدمت توانبخشی زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه، مهدی پهلوانی در این زمینه افزود: این امر در راستای اجرای تفاهمنامه سازمان بهزیستی كشور و بیمه سلامت ایران مبنی بر امكان بهره مندی مددجویان و افراد دارای معلولیت زیر پوشش بهزیستی دارای دفترچه بیمه سلامت از خدمات توانبخشی صورت گرفت

وی گفت: با توجه به ابلاغ بودجه به سازمان بیمه سلامت، خدمات؛ كاردرمانی، ارزیابی جامع كاردرمانی و شغلی، توانبخشی آسیب شنیداری پیش زبانی، مشاوره تجویز سمعك یا ارزیابی و كنترل دوره ای، درمان اختلالات گفتار، زبان، تكلم و ارتباط كلامی و یا پردازش شنوایی، خدمات ارزیابی گفتار و زبان، صدا، بلع و پردازش شنیداری زیر حمایت بیمه سلامت قرار گرفت.

وی یادآور شد: از موسسه های گفتاردرمانی، كاردرمانی و شنوایی سنجی واجد شرایط عقد قرارداد با بیمه سلامت اعم از موسسات خیریه و خصوصی درخواست می كنیم، برای انعقاد قرارداد به اداراه كل بیمه سلامت استان مراجعه كنند.

«در استان قم حدود 22 هزار معلول شناسایی شده اند و از خدمات مستمر و موردی بهزیستی استفاده می كنند.»

تاسیس مركزهای «مثبت زندگی» گامی موثر در زمینه گسترش فرهنگ خیرجمعی

سرپرست اداره مشاركت های مردمی اداره كل بهزیستی قم نیز گفت: یكی از اهداف تاسیس و راه اندازی مراكز مثبت زندگی استفاده از ظرفیت نیكوكاران محلات در زمینه رفع مشكلات مددجویان مناطق است.

سید صادق میریی افزود: در حال حاضر مقدمات راه اندازی و آغاز به كار 24 مركز غیردولتی ارایه خدمات بهزیستی یا همان مركزهای مثبت زندگی در استان فراهم شده است و این مراكز علاوه بر ارایه خدمات سطح یك بهزیستی به مددجویان هر محله در زمینه شناسایی خیرین و استفاده از ظرفیت آن ها در خصوص رفع مشكل مددجویان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ خیر جمعی و مشاركت مردم در خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی، بر نقش مراكز مثبت زندگی در جمع آوری مشاركت های مردمی به صورت منطقه ای و محله ای و كمك مردم به مددجویان تاكید كرد و افزود: در واقع این 24 مركز مثبت زندگی در استان، 24 مركز نیكوكاری هستند كه مردم نوعدوست هر محله می توانند برای رفع مشكلات همسایگان و همشهریان خود نسبت به ارایه مشاركت های نقدی و غیرنقدی اقدام كنند.

وی گفت: طبق دستورالعمل تاسیس مراكز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، موضوع جلب مشاركت های مردمی توسط این مراكز جدیدالتاسیس به عنوان عاملان سازمان بهزیستی دیده شده و مردم می توانند مشاركت های غیرنقدی اعم از خواروبار، كالا، لوازم خانگی، پوشاك، گوشت قربانی و... را به طور مستقیم به كلیه مراكز بهزیستی در سطح استان تحویل دهند.

وی افزود: در خصوص مشاركت های نقدی هم این مراكز، مشاركت های نقدی مردم را جلب و از طریق بانكداری الكترونیك به حساب مشاركت های مردمی بهزیستی استان واریز می كنند تا پس از تایید شورای مشاركت های مردمی استان در راستای فعالیت های سازمان بهزیستی و نیت خیرین، با اولویت مددجویان همان محله هزینه شود.

میریی گفت: این فرآیند علاوه بر افزایش نظارت و كاهش بروز تخلفات می تواند به ایجاد و گسترش شبكه مردمی مشاركت ها در سراسر استان كمك كند و اعتماد خیرین را هم در پی داشته باشد و در واقع نیكوكاران هر منطقه از نزدیك شاهد رفع مشكلات مددجویان براساس نیات خیرخواهانه خود باشند./

برچسب ها
- بیمه سلامت
- قم
- اداره كل بهزیستی استان قم
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۴۰ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲