دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نذر رهایی، زمینه آزادی زندانیان زن و مرد در فارس را فراهم كرد
 
مدیركل زندان های فارس گفت: در نهمین مرحله از طرح نذر رهایی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، تعدادی زندانی زن و مرد از سال گذشته تاكنون آزاد شدند.


اسحاق ابراهیمی گفت: در راستای اهداف ستاد دیه دو مقوله در جهت كاهش جمعیت كیفری زندان ها با جدیت دنبال شده است افزود: مبلغ 183 میلیارد و 819 میلیون ریال با همت خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دراستان فارس جذب گردید.

او گفت: ستاد دیه با استفاده از تمامی منابع از جمله گذشت شاكی، اعسار، نقدینگی زندانیان، تسهیلات بانك های عامل، كمك بلاعوض ستاد دیه و... موفق به آزادی تعداد 474 نفر از زندانیان استان شده.

ابراهیمی گفت: امسال با استفاده از ظرفیت های موجود، 69 میلیارد و 354 میلیون ریال جذب شد كه با تحقق این امر 62 نفراز زندانیان از زندان های استان آزاد شده اند.

48 زن زندانی آزاد شدند مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس گفت: طی 18 ماه گذشته، تفاهم نامه همكاری با استان مقدس رضوی برای آزادسازی زنان و مادران معسر زندانی منعقد شدو مبلغ 20 میلیارد ریال كمك و 70 میلیارد ریال اخذ گذشت از شكات انجام و زمینه آزادی 48 زندانی زن فراهم شده است.

او گفت: باكمك بسیج مستضعفین طی 9 مرحله با رایزنی با شكات پرونده ها و پیشگیری از ورود تعداد قابل توجهی از افراد بدهكار به زندان ها و اختصاص بسته های معیشتی، مشاركت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشاركت در آزادی زندانیان معسر و ناتوان از پرداخت دین، خدمات قابل توجهی به زندانیان و خانواده های آنان ارائه شده.

ابراهیمی گفت: كمك گروه های جهادی مشاوران حقوقی، پزشكان و دندانپزشكان، كمك 6میلیارد ریالی كاركنان بانك رفاه، كمك 20 میلیارد ریالی خیرین ایرانی مقیم خارج از كشور، كمك یك میلیارد ریالی هیات های مذهبی در قالب هر هیات آزادی یك زندانی در ماه محرم و صفراز دیگر اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه استان بوده است.

او گفت: همچنین در پویش هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی و كمك موسسه بیرق حسینی طی دو مرحله 3 میلیارد و 800 میلیون ریال و در پویش خورشید خانه با همكاری امور بانوان فرمانداری شیراز نیز مبلغ 3میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمدجمع آوری شد.

ابراهیمی گفت: پویش هرمسجد آزادی یك زندانی، پویش ماه مهر با كمك دانشگاه فرهنگ و هنر در قالب راه اندازی نمایشگاه عكاسی، كمك دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی فارس، دانشگاه های صنعتی و علوم پزشكی شیراز و... از دیگر كمك هایی است كه به ستاد دیه استان شده است.

16 درصد از آمار زندانیان آزاد شده در سطح كشورمربوط به فارس است فرمانده سپاه فجر فارس هم گفت: 16 درصد از آمار آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در سطح كشور متعلق به استان فارس است كه در نهمین مرحله از طرح نذر رهایی 123 نفر زندانی به جمع خانواده هایشان بازخواهند گشت.

سردار یداله بوعلی با تجلیل از نقش فعال و درخشان خیرین و بسیجیان در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: نذر رهایی یك طرح شاخص و الگویی در سطح كشور است و علاوه بر آثار مثبت فرهنگی در جامعه، كاهش آسیب های اجتماعی را هم در پی خواهد داشت.

او گفت: در مجموع 1616 زندانی با اجرای طرح نذر رهایی از زندان آزاد شده اند كه این طرح با همكاری و تلاش دادگستری، ستاد دیه، اداره كل زندان ها، سپاه فجر، خیرین و بسیجیان استان فارس اجرا شده است.
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱