دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

گروه های مصلحین برای كاهش آمار طلاق در استان گیلان راه اندازی می شود
 
معاون اجتماعی سپاه استان گیلان گفت: گروه های مصلحین در راستای پیشگیری از طلاق ساماندهی می شوند تا پیش از ورود خانواده ها به مراجع قضایی به حل مشكلات آنان بپردازند.
گروه های مصلحین برای كاهش آمار طلاق در استان گیلان راه اندازی می شود
معاون اجتماعی سپاه استان گیلان گفت: گروه های مصلحین در راستای پیشگیری از طلاق ساماندهی می شوند تا پیش از ورود خانواده ها به مراجع قضایی به حل مشكلات آنان بپردازند. - اخبار استانها -
مرتضی نورسته در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات معاونت اجتماعی سپاه گیلان در راستای كاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: یكی از ماموریت های معاونت اجتماعی سپاه پرداختن به آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی است.

معاون اجتماعی سپاه استان گیلان با بیان اینكه در حوزه مقابله با این آسیب ها كارگاه ها و نشست های پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد در دستور كار است گفت: در سال تحصیلی جدید گروه های پیشرفت مدارس در مقطع متوسطه دوم برنامه هایی را در این زمینه ارائه خواهند داد.

نورسته به اقدامات معاونت اجتماعی سپاه استان گیلان جهت كاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها اشاره داشت و خاطرنشان كرد: در سطح دانشگاه ها نیز قرارگاه مركزی و هسته های استانی و بسیج دانشجویی، كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی را پیگیری می كنند.

81 نفر از مدیران استان گیلان در 5 سال اخیر به مراجع قضایی معرفی شدند
بستر پرورش دانشجویان توانمند برای حل مسائل و مشكلات استان در گیلان فراهم نیست
ظرفیت مراكز ساماندهی معتادان متجاهر در استان گیلان 5 برابر افزایش می یابد
وی ابراز داشت: تقویت حضور كارشناسان دین پایه در فرآیندهای مرتبط با ترك اعتیاد در سطح استان از جمله برنامه های معاونت اجتماعی سپاه استان برای كاهش اعتیاد است تا از این طریق مشاوران دینی در كنار پروتكل های رسمی در كمپ های ترك اعتیاد، دین پایه بودن فرآیندها را دنبال كنند.

معاون اجتماعی سپاه استان گیلان با بیان اینكه صیانت از معتادان و خانواده های آنان پس از ترك اعتیاد از جمله اولویت های معاونت اجتماعی سپاه گیلان است تصریح كرد: سعی داریم امسال به شكل عملیاتی ظرفیت بسیج را در این عرصه پای كار آوریم.

نورسته با بیان اینكه در حوزه خدمات اجتماعی محوریت اقدامات، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از خانواده های آنان است كه در بسیج حقوقدانان نیز پیگیری می شود گفت: ساماندهی كودكان بازمانده از تحصیل مأموریت دیگری است كه با همكاری بسیج دانش آموزی انجام می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه استان گیلان در راستای كاهش آمار طلاق اذعان داشت: معاونت اجتماعی سپاه استان گیلان در راستای عملیاتی سازی قانون جوانی جمعیت، تسهیل فرآیند ازدواج را در سطح استان دنبال می كند و سعی در كاهش آمار طلاق دارد.

معاون اجتماعی سپاه استان گیلان از ساماندهی گروه مصلحین جهت ایجاد صلح و سازش بین زوجین خبر داد و عنوان كرد: گروه های مصلحین در راستای پیشگیری از طلاق ساماندهی می شوند تا پیش از ورود خانواده ها به مراجع قضایی به حل مشكلات آنان بپردازند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۳۷ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹