دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تلفات زلزله در افغانستان به 1500 كشته و 2000 زخمی افزایش یافت
 
سخنگوی طالبان از افزایش تلفات زلزله 6.1 ریشتری چهارشنبه در افغانستان به هزار و 500 كشته و دو هزار زخمی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی طالبان از افزایش تلفات زلزله در افغانستان خبر داد.
بر اساس این گزارش، سخنگوی طالبان گفت: شمار تلفات زلزله چهارشنبه در افغانستان به هزار و 500 كشته و بیش از دو هزار زخمی افزایش یافت.
وی همچنین افزود: دسترسی به مناطق زلزله زده بسیار دشوار است و به ابزارآلات ویژه نیاز دارد.
بامداد چهارشنبه زلزله ای به بزرگی 6.1 درجه در مقیاس ریشتر، بخش هایی از جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. گفته می شود كه این زلزله تنها در ولایت پكتیكا و خوست با توجه به شدت آن تلفات بالایی داشته است. «ملأ هبت الله» رهبر طالبان در پی این زلزله، در پیامی از جامعه جهانی و سازمان های بشردوستانه خواست كه به مردم این كشور كمك كنند. در همین رابطه، بلال كریمی سخنگوی طالبان در بیانیه ای در توئیتر اعلام كرد: از جامعه جهانی، مؤسسات خیریه و سازمان های بشردوستانه می خواهیم كه در ارتباط با این فاجعه به مردم افغانستان كمك كنند و تمام تلاش خود را برای كمك به داغ دیدگان به كار گیرند.
پس لرزه در افغانستان جان پنج تن را گرفت
مركز لرزه نگاری آمریكا اعلام كرد: دیروز (جمعه) پس لرزه ای به بزرگی 4.3 ریشتر مناطق زلزله زده افغانستان را لرزاند. به گزارش ایسنا، یك مقام وزارت بهداشت افغانستان گفته است كه این پس لرزه جان پنج نفر را گرفته اما هنوز از میزان خسارات و مصدومین جدید خبری منتشر نشده است.
محموله كمك های امدادی هلال احمر
تحویل افغانستان شد
اعضای كاروان هلال احمر ایران به محض ورود به افغانستان ضمن تحویل كمك های امدادی با نمایندگان دولت این كشور دیدار و درباره شیوه ارائه خدمات با زلزله زدگان رایزنی كردند. به گزارش جمعیت هلال احمر ،كاروان اعزامی از جمعیت هلال احمر به سرپرستی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت، پس از ورود به افغانستان، محموله امدادی و بشردوستانه هلال احمر را تحویل مقامات این كشور دادند. همچنین در دیدار اعضای كاروان هلال احمر ایران با الحاج مولوی شمس الدین حقیار، نماینده دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث ملی، درباره نحوه ارائه خدمات در مناطق زلزله زده و در روزهای آتی، بحث و تبادل نظر شد.
شماره حساب های هلال احمر
برای كمك به زلزله زدگان افغانستان
به گزارش فارس، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به زلزله اخیر در كشور دوست و برادر افغانستان كه منجر به كشته و زخمی شدن بیش از هزار نفر از مردم عزیز افغانستان شد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارسال كمك های بشردوستانه به مردم آسیب دیده و نیازمند این كشور اعلام كرد. مردم نوع دوست كشورمان می توانند كمك های بشردوستانه خود را به صورت نقدی و از راه های شماره حساب 99999، شماره كارت 6037997544999999، كد دستوری
# 112 737 و شماره حساب نزد بانك مركزی 410103474199998 واریز كنند.
منبع خبر:
روزنامه کیهان
   تاریخ: ۲۱:۴۱ - ۰۳/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷