دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی وتربیتی در آموزش و پرورش استثنایی
 
تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این سازمان سه برنامه تحولی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دارد كه توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب برابر آموزشی یكی از این برنامه هاست.
تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی وتربیتی در آموزش و پرورش استثنایی تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این سازمان سه برنامه تحولی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دارد كه توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب برابر آموزشی یكی از این برنامه هاست.

حمید طریفی حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برنامه های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار كرد: برنامه تحولی ما یك برش 4 ساله ای است كه باید براین اساس تا افق 1404 همه اقدامات اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینكه یك برشی از اولویت های سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد، افزود: ما یك نظام آموزشی كامل هستیم كه باید برای دانش آموزان از پیش دبستانی تا متوسطه دوم در بخش های آموزش، خدمات و توانبخشی براساس سند تحول بنیادین، سند تحول دولت در حوزه آموزش و پرورش و همچنین برنامه های وزیر آموزش و پرورش برنامه ریزی كنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان سه بسته جامع تحولی طراحی كرده كه یك بسته به صورت تفصیلی، حوزه حكمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی را ساماندهی می كند.

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی وتربیتی در آموزش و پرورش استثنایی

طریفی حسینی خاطرنشان كرد: همچنین توسعه عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر برنامه های تحولی است كه بحث پوشش جذب، افزایش گروه ها و ارائه خدمات با كیفیت توانبخشی گروه های هدف را مطرح می كند.

وی یادآورشد: همچنین روزآمدسازی، كارآمدسازی و كیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه های تحولی است كه به این واسطه وارد بحث تالیف كتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می شویم كه بر این اساس باید ساز و كار ارائه خدمات توانبخشی متحول شود.

روزآمدسازی، كارآمدسازی و كیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه های تحولی است كه به این واسطه وارد بحث تالیف كتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می شویم

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینكه برنامه ریزی ها برای انجام اقدامات تحولی سازمان صورت گرفته است، گفت: درحال حاضر اهداف و راهبردهای برنامه های تحولی مشخص شده است و همچنین متولی، مجری و مسوول پیگیری هم انتخاب شده و تقسیم كار صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش 6 ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی شناختی و هنری را برای پرورش دانش آموزان و رسیدن به كمال مطلوب تعیین كرده است.

همچنین بر این اساس تمامی معاونت های آموزش و پرورش برنامه هایی تحولی در راستای تحقق اهداف و ساحت های سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا می كنند.

برچسب ها
- مدارس
- بازگشایی مدارس
- دانش آموزان
پروندهٔ خبری
- بازگشایی مدارس و دانشگاه ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۰ - ۰۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲