دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تیم های درمان اضطراری هلال احمر آماده اعزام به مناطق زلزله زده افغانستان
 
تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: در صورت اعلام نیاز جمعیت هلال احمر افغانی و فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، تیم های درمان اضطراری این معاونت آماده اعزام برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله 6/1 ریشتری در جنوب شرقی افغانستان هستند.
تیم های درمان اضطراری هلال احمر آماده اعزام به مناطق زلزله زده افغانستان تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: در صورت اعلام نیاز جمعیت هلال احمر افغانی و فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، تیم های درمان اضطراری این معاونت آماده اعزام برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله 6/1 ریشتری در جنوب شرقی افغانستان هستند.

پیمان نامدار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: تیم های درمانی پاسخ به عملیات سوانح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تجربه های بین المللی متعددی در عملیات های برون مرزی همچون سیل بزرگ پاكستان و انفجار بندر بیروت در تابستان 1399 داشته اند و در صورت نیاز می توانند واحدهای درمانی سریع الاستقرار خود را با تجهیزات كامل و برپایی اتاق عمل صحرایی در كمتر از چند ساعت در ولایت پكتیكا برپا كنند.

وی افزود: تیم های درمان اضطراری هلال احمر ایران، بهره مند از پزشكان و پرستاران آموزش دیده برای پاسخ سریع به وضعیت درمانی مصدومان سوانح طبیعی هستند. این تیم ها در مشاركت با فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، آمادگی دائم دارند تا در سوانح بین المللی مداخله كنند.

مراكز درمانی سریع الاستقرار هلال احمر با پیوستگی چادرهای بزرگ به سرعت ایجاد می شوند و دارای اتاق عمل و بخش های بستری هستند.

تیم های درمان اضطراری هلال احمر آماده اعزام به مناطق زلزله زده افغانستان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، منابع محلی در افغانستان اعلام كردند، تعداد قربانیان زلزله شب گذشته در ولایات پكتیا و خوست به 250 نفر افزایش یافته است، زمین لرزه در ولسوالی های گیانی و برمل این ولایت تلفات و خسارات هنگفتی را بر جا گذاشته است. احتمال افزایش تلفات وجود دارد و تلاش تیم های نجات برای جستجوی افراد در زیر آوار در جریان است.

مركز زلزله نگاری آمریكا اعلام كرد، زلزله ای با قدرت 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش هایی از پاكستان را به لرزه درآورد. به گفته این مركز، این زلزله در 44 كیلومتری شهر خوست و در عمق 51 كیلومتری زمین رخ داده است.

برچسب ها
- پاكستان
- افغانستان
- هلال احمر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۵۵ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱