دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

بیش از 2 هزار كیشوند زیر پوشش طرح جامع پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند
 
كیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی جزیره كیش گفت: طی یك سال گذشته بیش از 2 هزار كیشوند از خدمات سند جامع پیشگیری از اعتیاد بهره مند شدند.
بیش از 2 هزار كیشوند زیر پوشش طرح جامع پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند كیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی جزیره كیش گفت: طی یك سال گذشته بیش از 2 هزار كیشوند از خدمات سند جامع پیشگیری از اعتیاد بهره مند شدند.

شقایق كهورزاده روز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد شامل اقداماتی از جمله آگاه كردن جامعه و خطرات و مضرات مواد مخدر ، تقویت فعالیتهای جایگزین و افزایش مهارتهای زندگی مانند مهارت حل مساله ، مقابله با مشكل و مقاومت در برابر مصرف مواد ، ارتقای فرهنگی است.

وی اضافه كرد: در این راستا طی یكسال گذشته اداره بهزیستی كیش برای پیشگیری از اعتیاد در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد فعالیت های مختلفی را اجرا كرده كه در قالب این اقدامات 2 نفر به صورت حضوری و مجازی تحت پوشش قرار گرفته اند.

رییس اداره بهزیستی كیش یادآور شد: رصد وضعیت اعتیاد جزیره در قالب طرح ملی رصد آسیب های اجتماعی، تاسیس و راه اندازی گروه همیاران بر اساس برنامه های ملی چهارم و هشتم در راستای بستر سازی و تسهیل در راه اندازی و فعالیت سازمان های مردم نهاد و جماعت محور، پیشگیری جماعت محور از اعتیاد و محله های رهااز اعتیاد از جمله برنامه های اجرا شده در یكسال گذشته است.

وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از اعتیاد تاسیس و راه اندازی پایگاه سلامت محلی باران بر اساس برنامه ملی چهارم برای توانمند سازی و ظرفیت افزایی و ارتقای سطح مشاركت سازمانهای مردم نهاد و جماعت محور درسیاست گذاری و برنامه ریزی است.

بیش از 2 هزار كیشوند زیر پوشش طرح جامع پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند

كهورزاده افزود: طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محله های كمپ سحر ، كرمانشاهان و فاز f ، آموزش نیرو های متخصص جهت اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی در حیطه آموزش مهارت های زندگی، افزایش دانش و آگاهی در حیطه فرزند پروری و آموزش زندگی خانواده ، شناسایی خانواده ها و كودكان در معرض خطر، مداخله در بحران ، حمایت اجتماعی ، مشاوره ، آموزش، حمایت، مددكاری با همكاری بخش اوژانس اجتماعی، پیشگیری ، امور توانبخشی از دیگر برنامه های حوزه پیگشیری بوده كه اكنون در حال اجرا است.

وی با بیان اینكه جلوگیری از بروز شیوع مصرف ماود مخدر در بین نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف این اداره است گفت: در قالب اجرای طرح ماد و مانا برنامه مشاركت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، برنامه هایی مانند مدارس مروج سلامت، مدرسه محور و آموزش مهارت های زندگی و ادغام آموزش درباره مواد با توجه به مراحل رشد در برنامه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقای برنامه های جایگزین در حال اجرا است.

كهورزاده اظهار داشت: در این مدت گروه تخصصی آموزشگر، مشاور و ناظر در برنامه های پیشگیری از اعتیاد مداری در هر منطقه، كارزار رسانه ای ترویج هنجارهای ضد اعتیاد و سبك زندگی سالم و عاری از اعتیاد نیز راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: همچنین ارائه خدمات درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به اعتیاد توسط 2 مركز MMT زیر نظر این اداره در حال انجام است كه تا كنون 400 بیمار مبتلا به اعتیاد تحت پوشش قرار گرفته است.

جزیره كیش با 92 كیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب ها
- كیش
- جزیره كیش
- مواد مخدر
- هرمزگان
- پیشگیری از اعتیاد
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۳