دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - 70 درصد تعرفه خصوصی خدمات ناباروری زیر پوشش بیمه
 
وزیر بهداشت، و درمان و آموزش پزشكی گفت: اختصاص70 درصد تعرفه خصوصی خدمات ناباروری به هیئت دولت ارجاع شده است كه بعد از تصویب هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.
دكتر عین اللهی خبر داد 70 درصد تعرفه خصوصی خدمات ناباروری زیر پوشش بیمه
وزیر بهداشت، و درمان و آموزش پزشكی گفت: اختصاص70 درصد تعرفه خصوصی خدمات ناباروری به هیئت دولت ارجاع شده است كه بعد از تصویب هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.



به گزارش وبدا، دكتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی امروز (سه شنبه 31 خرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش كمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملكرد دستگاه ها در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، با اشاره به نقش بیمه در عدالت اجتماعی، اظهار داشت: قطعا بیمه در عدالت اجتماعی و ایجاد خدمت به مردم موثر است.
وی افزود: مشكلات بسیاری طی سال های متمادی در بحث بیمه ایجاد شده كه ما تلاش خواهیم داشت در حد امكان مشكلات این حوزه را مرتفع كنیم چرا كه معتقدیم بیمه ها باید توانایی كافی پیدا كنند تا خدمات سلامت، از طریق بیمه ها انجام گیرد.
دكتر عین اللهی به پوشش بیمه ها در امر تامین دارو اشاره و تاكید كرد كه باید بیمه ها آنقدر توانمند باشند كه بتوانند انواع داروها را تامین كنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به مشكلات حوزه درمان در بحث مقابله با بیماری كرونا گفت: با توجه به مشكلات زیادی كه در دو سال اخیر داشتیم و حجم زیاد بیمارانی كه به خاطر كرونا در مراكز درمانی تحت پوشش بودند برای هر مریض كرونایی در بیمارستان در حدود 30 تا 40 میلیون تومان هزینه می شد و همچنین بسیاری از منابع، صرف درمان بیماران كرونایی شد و از طرف دیگر درآمد اختصاصی بیمارستان ها هم به شدت كاهش پیدا كرد.

دكتر عین اللهی با بیان اینكه مطالبات بسیار زیادی در حوزه بیمه ها داریم گفت: مطالبات بیمه ها نزدیك به 12 هزار میلیارد تومان است و اخیرا مقام معظم رهبری به دولت اجازه داده است بخشی از اعتبارات صندوق توسعه،را برای وزارت بهداشت به كار گیرد ولی هنوز در بخش بیمه مطالبات زیادی از گذشته وجود دارد و امیدواریم كه با مساعدت نمایندگان بخشی از مطالبات تامین شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطر نشان كرد: مسئله مهم بیمه ،مطالباتی است كه باید پرداخت شود و اعتباراتی است كه باید به بیمه دهیم تا بیمه بتواند به مردم خدمات ارائه دهد.
وی با تاكید بر اینكه به دنبال بیمه همگانی هستیم، تصریح كرد: از دی ماه 1400 حدود 400 هزار نفر از جمعیت آسیب پذیر در حاشیه شهرها به صورت آزمایشی و رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
دكتر عین اللهی افزود: طرح بیمه اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه در سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد اسامی سه دهك پایین جامعه را از وزارت رفاه گرفتیم و از تعداد 5 میلیون و 397 هزار و 510 نفر و با حذف افراد فوت شده و افراد دارای همپوشانی با سایر بیمه ها و افراد تایید نشده از سازمان ثبت احوال، تعداد 5 میلیون و 264 هزار و 404 نفر را به صورت فعال تحت پوشش بیمه قرار دادیم و امكان دریافت خدمات را برای این عزیزان فراهم كردیم .
وزیر بهداشت با بیان اینكه حدود 95 درصد مردم كشور دارای پوشش بیمه هستند گفت: و5% مردم خود مراجعه نكردند كه از نظر مالی تمكن دارند ولی ما آمادگی داریم كه این عزیزان هم بیمه شوند این از افتخارات دولت و مجلس شورای اسلامی است كه مردم عزیز را تحت پوشش بیمه قرار داده است و گام بعدی این است كه ما بتوانیم كیفیت خدمات بیمه را بالا ببریم كه این به منابع و اعتبارات برمی گردد تا بتوانیم افراد تحت پوشش را افزایش دهیم.
وی خاطر نشان كرد: در بیمه شدگان كمیته امداد و بهزیستی و میزان سهم پرداختی بیمه موارد بستری 100 درصد و در سرپایی 85 درصد این اعتبار ارتقا پیدا كرده است.
دكتر عین اللهی با اشاره به برنامه های در دست اجرای وزرات بهداشت برای بیماران صعب العلاج گفت: در بیماران اوتیسم و معلولین تحت پوشش بهزیستی پوشش 70% تعرفه های خصوصی برای خدمات پزشكی و توانبخشی به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده است كه در صورت تایید شورای عالی بیمه پوشش 70 درصد بخش خصوصی به صورت آزمایشی در یكی از شهرستانهای محروم آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد تعرفه ناباوری گفت: اختصاص70 درصد تعرفه خصوصی خدمات ناباروری به هیئت دولت ارجاع شده است كه بعد از تصویب هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اختصاص بودجه برای بیماران صعب العلاج بیان داشت: امسال بودجه اختصاصی برای بیماران صعب العلاج در نظر گرفتند و با اجرای بسته خدمتی صعب العلاج و پوشش بیمه ای پرداخت مردم در این بیماری های پرهزینه كاهش محسوسی خواهد یافت.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۶:۰۰ - ۳۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸