دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

وزیر بهداشت: بیمه سلامت 95 درصد هزینه های درمان سه دهك پایین جامعه را پرداخت می كند
 
تهران- ایرنا- وزیر بهداشت گفت: بیمه سلامت 95 درصد هزینه های بستری و 80 درصد هزینه های درمان سرپایی در سه دهك پایین جامعه را پرداخت می كند.
وزیر بهداشت: بیمه سلامت 95 درصد هزینه های درمان سه دهك پایین جامعه را پرداخت می كند تهران- ایرنا- وزیر بهداشت گفت: بیمه سلامت 95 درصد هزینه های بستری و 80 درصد هزینه های درمان سرپایی در سه دهك پایین جامعه را پرداخت می كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بهرام عین اللهی در نشست علنی امروز- سه شنبه 31 خرداد- مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش كمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملكرد دستگاههای مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: بیمه می تواند عدالت اجتماعی را ایجاد و به مردم خدمت كند، اما در سالهای متمادی در رابطه با بیمه مشكلات بسیار زیادی وجود داشته كه سعی می كنیم تا حد امكان مشكلات این حوزه را حل كنیم .

وزیر بهداشت بیان داشت:بیمه ها باید توانایی كافی پیدا كنند تا خدمات سلامت، از طریق بیمه ها انجام گیرد. امروز مسئله دارو مطرح است باید بیمه ها آنقدر توانمند باشند كه بتوانند انواع داروها را تامین كنند.

وزیر بهداشت با توجه به مشكلات حوزه درمان در بحث مقابله با بیماری كرونا گفت: با توجه به مشكلات زیادی كه در دو سال اخیر داشتیم و حجم زیاد بیمارانی كه به خاطر كرونا در مراكز درمانی تحت پوشش مسائل درمانی بودند برای هر مریض كرونایی در بیمارستان در حدود 30 تا 40 میلیون تومان هزینه می شد و همچنین بسیاری از منابع، صرف درمان بیماران كرونایی شد و از طرف دیگر درآمد اختصاصی بیمارستان ها هم به شدت كاهش پیدا كرد.

وی با اشاره به نقش پرستاران در مقابله با بیماران كرونایی و یاد شهدای مدافعان سلامت اضافه كرد: زحماتی كه مدافعین سلامت در این مدت كشیدند كار كردن در سه شیفت بود و مطالباتی دارند كه این موضوع یكی از معضلات و مشكلات وزرات بهداشت است.

عین اللهی با بیان اینكه مطالبات بسیار زیادی در حوزه بیمه ها داریم گفت: مطالبات بیمه ها نزدیك به 12 هزار میلیارد تومان است و اخیرا هم مقام معظم رهبری به دولت اجازه داده است كه بخشی از اعتبارات در صندوق توسعه،را برای وزارت بهداشت به كار گیرد ولی هنوز در بخش بیمه مطالبات زیادی از گذشته وجود دارد و امیدواریم كه با مساعدت نمایندگان بخشی از مطالبات تامین شود.

وزیر بهداشت خاطر نشان كرد: مسئله مهم بیمه ،مطالباتی است كه باید پرداخت شود و اعتباراتی است كه باید به بیمه دهیم تا بیمه بتواند به مردم خدمات را ارائه دهد،ما اعتقاد به همگانی شدن بیمه داشتیم از دی ماه سال 400ا حدود 400 هزار نفر از جمعیت آسیب پذیر در حاشیه شهرها به صورت آزمایشی و رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.

وی افزود: طرح در سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد اسامی سه دهك پایین جامعه را از وزارت رفاه گرفتیم و از تعداد 5 میلیون 397 هزار 510 نفر و با حذف افراد فوت شده و افراد دارای همپوشانی با سایر بیمه ها و افراد تایید نشده از سازمان ثبت احوال، تعداد 5 میلیون 264 هزار 404 نفر را به صورت فعال تحت پوشش بیمه قرار دادیم و امكان دریافت خدمات را برای این عزیزان فراهم كردیم .

وزیر بهداشت با بیان اینكه حدود 95 درصد مردم كشور دارای پوشش بیمه هستند گفت: و5% مردم خود مراجعه نكردند كه از نظر مالی تمكن دارند ولی ما آمادگی داریم كه این عزیزان هم بیمه شوند این از افتخارات دولت و مجلس شورای اسلامی است كه مردم عزیز را تحت پوشش بیمه قرار داده است و گام بعدی این است كه ما بتوانیم كیفیت خدمات بیمه را بالا ببریم كه این به منابع و اعتبارات برمی گردد تا ما بتوانیم افراد تحت پوشش را افزایش دهیم.

عین اللهی خاطر نشان كرد: ما دنبال این هستیم كه بتوانیم تفاوتی كه در ارز وجود دارد با مصوبه مجلس به بیمه ها بدهیم و ما بتوانیم وضعیت دارو را به نحو احسن پوشش بدهیم.

وی در رابطه با كیفیت و خدمات ارائه شده به افراد بیمه شده بیان داشت: میزان سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت درسه دهك پایین جامعه در بستری 95 است و در سرپایی میزان 80 درصد هست كه پرداخت می كنیم.

وی خاطر نشان كرد: در بیمه شدگان كمیته امداد و بهزیستی و میزان سهم پرداختی بیمه موارد بستری 100 درصد و در سرپایی به 85 درصد این اعتبار ارتقا پیدا كرده است.

عین اللهی با اشاره به برنامه های در دست اجرای وزرات بهداشت برای بیماران صعب العلاج گفت: در بیماران اوتیسم و معلولین تحت پوشش بهزیستی پوشش 70% تعرفه های خصوصی برای خدمات پزشكی و توانبخشی به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده است كه در صورت تایید شورای عالی بیمه پوشش 70 درصد بخش خصوصی به صورت آزمایشی در یكی از شهرستانهای محروم آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد تعرفه ناباوری گفت: اختصاص70 درصد تعرفه خصوصی خدمات ناباروری به هیئت دولت ارجاع شده است كه بعد از تصویب هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای بیماران صعب العلاج بیان داشت: امسال بودجه اختصاصی برای بیماران صعب العلاج در نظر گرفتند و با اجرای بسته خدمتی صعب العلاج و پوشش بیمه ای پرداخت از جیب مردم در این بیماری های پرهزینه كاهش محسوسی خواهد یافت.

برچسب ها
- مجلس شورای اسلامی
- كمیته امداد امام خمینی
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۴۳ - ۳۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶