دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

توجه به سمن ها و بخش خصوصی در مدیریت نوین
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مركزی گفت: در مدیریت نوین، در كنار دولت، سمن ها و بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
توجه به سمن ها و بخش خصوصی در مدیریت نوین محسن خیرمند چهارم تیرماه در نشست هم اندیشی با منتخبان و برگزیدگان حوزه، دانشگاه، سمن ها، هنرمندان و ورزشكاران استان مركزی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به كاركردهای سمن ها اظهار كرد: یكی از مباحث مطرح شده در مدیریت نوین این است كه دولت بازیگر اصلی محسوب نمی شود و بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز در مدیریت نقش آفرین هستند.

وی تصریح كرد: سازمان های شهروندی سابقه ای بیش از 100 سال در ایران دارند، اما از سال 1350 سازمان های مردم نهاد شكل گرفتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه های توسعه كشور و قوانین كشور و ... به سازمان های مردم نهاد و نقش آنها اشاره شده است و در سیاست های قوه قضاییه و سند تحول دستگاه قضایی شاهد اشاره به نقش سمن ها هستیم.

خیرمند تقویت سرمایه های اجتماعی در جامعه، گسترش عدالت محوری، شهروند محوری و مشاركت محوری، قانون گرایی، شفافیت در امور، آموزش شهروندان، مسئولیت پذیری، فرهنگ سازی را از جمله گام های موثر برای ارتقای مشاركت ها دانست و افزود: بیش از 200 هزار تشكل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در كشور فعال است كه از این تعداد 20 هزار تشكل به صورت سازمان های مردم نهاد فعالیت دارند و بیش از یك میلیون و 520 هزار نفر در این سمن ها فعالند.

وی با بیان اینكه در استان مركزی 1727 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف فعال هستند، گفت: بیشترین سازمان در ساوه فعال است و 35 درصد این سازمان ها در مباحث اجتماعی، 21 درصد خیریه، 10 درصد فرهنگی، 6 درصد علمی و كارآفرینی، 7.5 درصد سلامت، 6 درصد توانبخشی، 5 درصد محیط زیست و منابع طبیعی، 3 درصد گردشگری و 2 درصد در حوزه توسعه و عمران فعالیت دارند.

خیرمند بیان كرد: 3762 نفر در استان مركزی در این سمن ها فعالیت دارند و عمده فعالیت ها در ابتدای امر شهرستانی، سپس استانی و در نهایت كشوری است.

وی با اشاره به اینكه یكی از محورهای مدنظر دستگاه های قضایی به راهكارهای از بین برنده بسترهای فساد مرتبط است، گفت: این جلسه صرفا به منظور دریافت نظرات و ایده ها جهت جلوگیری از ایجاد فساد خاصه در حوزه آسیب های اجتماعی و جرم تشكیل شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۳:۵۳ - ۰۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۶