دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

در حال ساخت 155 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی هستیم
 
رئیس سازمان مدارس استثنایی كشور گفت: حدود 155 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را در حال ساخت داریم كه شامل 100 مدرسه و فضای تحصیلی، 17 فضای توانبخشی، چهار مركز جامع تشخیص و پنج مركز ویژه یادگیری است.
رئیس سازمان مدارس استثنایی:
در حال ساخت 155 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی هستیم
رئیس سازمان مدارس استثنایی كشور گفت: حدود 155 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را در حال ساخت داریم كه شامل 100 مدرسه و فضای تحصیلی، 17 فضای توانبخشی، چهار مركز جامع تشخیص و پنج مركز ویژه یادگیری است.
در حال ساخت 155 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی هستیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید طریفی حسینی در نشست مشترك سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس افزود: آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی و محور توسعه، پیشرفت و آبادانی كشور است و وظیفه ما انسان سازی است.
وی گفت: توفیق خدمت به 142 هزار دانش آموز استثنایی را داریم و سرنوشت آن ها برای ما مهم است؛ به همین دلیل بعد از حدود سه دهه خدمت رسانی مخصوص به این دانش آموزان جایگاه خوبی را در بین كشور های جهان داریم؛ پارسال یكی از دانش آموزان ما نفر اول مسابقات حفظ قرآن در جهان شد.
طریفی حسینی ادامه داد: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته هنوز در بحث پوشش همه دانش آموزان دچار مشكل هستیم؛ گاهی دانش آموز استثنایی شناسایی می شود، اما به دلایلی امكان حضور آن ها در مدرسه فراهم نمی شود.
وی گفت: سختی دسترسی به مدرسه از مهمترین مشكلات برخی دانش آموزان استثنایی برای تحصیل است و تلاش ما بر این است كه این دانش آموزان در مدارس عادی حضور پیدا كنند.
طریفی حسینی افزود: استاندارد های مورد نیاز برای ساخت مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی تعیین شده و در اختیار مسئولان سازمان نوسازی قرار گرفته است و آنان در حال تكمیل مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی هستند؛ به 121 فضای آموزشی دیگر نیازمندیم.
وی با بیان اینكه خیران بیش از 70 درصد مدارس مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را می سازند گفت: این عدد در ساخت مدارس عادی بین 30 تا 50 درصد است؛ در آموزش و پرورش استثنایی در خراسان رضوی حتی بیش از 80 درصد مدارس توسط خیرین ساخته شده است.
رئیس سازمان مدارس استثنایی كشور افزود: پویشی كه سازمان نوسازی و خیران تحت عنوان پویش آجر به آجر راه اندازی كرده است در راستای تكمیل 8 پروژه ناتمام مدارس استثنایی بود؛ برخی از این مدارس در مناطق محروم قرار دارد و در اولویت هستند كه میزان پیشرفت آن ها بین 50 تا 80 درصد است و می توان با اعتباری كه از این پویش به دست می آید، این مدارس را تكمیل كرد.
طریفی حسینی ادامه داد: این هشت پروژه در استان های البرز، خراسان شمالی، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و شهرستان های استان تهران و استان بوشهر هستند.
وی با تاكید بر این كه هوشمندسازی مدارس برای ما موضوعیت دارد، تاكید كرد: با برخی از خیرین صحبت شده تا پس از هوشمندسازی 100 مدرسه، در فاز بعدی 330 مدرسه را هوشمند كنیم.
   تاریخ: ۱۶:۲۶ - ۰۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴