دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

فراخوان متخصصان علوم شناختی به چالش توسعه فناوری ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی
 
تهران- ایرنا- شتاب دهنده شناختی "COGNOTECH" با همكاری مركز نوآوری علوم شناختی و داده كاوی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی متخصصان ویزه علوم شناختی، علوم اعصاب و كارآفرینان كشور را به چالش "توسعه فن آوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی" دعوت كرد.
فراخوان متخصصان علوم شناختی به چالش توسعه فناوری ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی تهران- ایرنا- شتاب دهنده شناختی ""COGNOTECH"" با همكاری مركز نوآوری علوم شناختی و داده كاوی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی متخصصان ویزه علوم شناختی، علوم اعصاب و كارآفرینان كشور را به چالش ""توسعه فن آوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی"" دعوت كرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، چالش"توسعه فن آوری،محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی" با هدف ارایه راهكارهای نوآورانه و فناورانه برگزار می شود.

"توسعه بازی های دیجیتال و فیزیكی در حوزه توانبخشی و ارتقای كاركردهای شناختی" ، "توسعه و بومی سازی ابزارهای ارزیابی ، توانبخشی و ارتقای شناختی "، " توسعه اپلیكیشن ها و پلتفرم ها با رویكرد شناختی "، " توسعه و بومی سازی ابزارهای پیشگیری ، توانبخشی و ارتقای شناختی و نیز" توسعه ربات ها و ایمپلنت ها در جهت ارتقای كیفیت زندگی " از محورهای برگزاری این چالش است.

دراین رویداد تلاش می شود به كمك متخصصان حوزه علوم شناختی، علوم اعصاب، پزشكی، مهندسی و فعالان اكوسیستم كارآفرینی كشور راهكارهای نوآورانه و فناورانه برای توسعه فناوری، محصولات و خدماتی شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی ارایه شود.

اختلال نورولوژیكی، به اختلال عملكردی در بخشی از مغز یا سیستم عصبی گفته می شود كه همراه با علایم روانی و فیزیكی باشد؛ این اختلالات چنانچه تحت درمان قرار نگیرند می توانند باعث ناتوانی های شدید و كاهش كیفیت زندگی شود. اختلالات نورولوژیكی می توانند، مغز، ستون فقرات و اعصاب را درگیر كنند.

اختلال روانپزشكی به دلیل مشكلاتی كه در فرآیند شناخت فرد به وجود می آورد باعث مختل شدن زندگی انسان در زمینه های شخصی، خانوادگی و اجتماعی می شود.

امروزه مهم ترین مسئله پیرامون اختلالات روانپزشكی و نورولوژیك تشخیص و اقدام به موقع و موثر و دسترسی سریع به جدیدترین سرویس های درمانی و توانبخشی است. بسیاری از اختلالات نورولوژیك و روانپزشكی می توانند به اختلالات شناختی مزمن منجر شوند و توانبخشی شناختی در جهت بهبود این كاركردها به عنوان یك راهكار موثر در كنار سایر روش های درمانی شناخته می شود.

تیم های برگزیده این چالش از حمایت های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برخوردار می شوند. علاقه مندان می توانند با مراجعه به وبسایت شتاب دهنده شناختی، www.cognotech.ir و كسب اطلاعات لازم در این رویداد علمی و تخصصی شركت كنند.

برچسب ها
- چالش هوش
- شتابدهنده
- حوزه علوم شناختی
- دانش بنیان ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۵۷ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶