دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

چرا قیمت ایمپلنت دندان بالاست؟
 
ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته است، شكی در این موضوع نیست اما چیزی كه بسیاری از افراد را از انجام این روش منصرف میكند، قیمت بالای آن است.
چرا قیمت ایمپلنت دندان بالاست؟
ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته است، شكی در این موضوع نیست اما چیزی كه بسیاری از افراد را از انجام این روش منصرف میكند، قیمت بالای آن است. - اخبار بازار -
كافیست در اینترنت عبارت " قیمت ایمپلنت دندان" را سرچ كنید و با طیف گسترده ای از هزینه های متفاوت برای این روش كاشت دندان رو به رو خواهید شد، اما دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ چرا ایمپلنت دندان گران قیمت است؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

اگر میخواهید بدانید كه ایمپلنت دندان چیست به این جمله كه برگرفته از سایت كلینیك دندانپزشكی ایرانمهر(https://iranmehrdental.com) است توجه كنید:

ایمپلنت دندان یكی از جدیدترین متدهای روز دنیا برای جبران دندان های خراب شده و از بین رفته است. از دست دادن دندان بر اثر آسیب یا بیماری می تواند عوارضی مانند تحلیل رفتن استخوان فك، تغییر الگوی جویدن، گفتار ناقص و مشكل در ادای كلمات را در پی داشته باشد. همچنین از بین رفتن زیبایی صورت در كنار این عوارض می تواند بر روحیه و اعتماد به نفس فرد بیمار تاثیر منفی بسیار زیادی داشته باشد. در چنین شرایطی، برای بازیابی سلامت جسمی و زیبایی چهره، ایمپلنت دندان می تواند بهترین راه برای بهبود كیفیت زندگی و سلامت بیمار باشد.

نقش اجزای ایمپلنت دندان در قیمت آن

ایمپلنت دندان(Dental implants) به عنوان یكی از روش های كاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است كه در صورت وجود استخوان كافی، ضمن یك عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره كاشته می شود تا تكیه گاهی استوار و محكم برای تاج دندان باشد. ایمپلنت، یك جانشین همیشگی و ثابت برای دندان های از دست رفته است كه با كاركرد مشابه با دندان های طبیعی انسان؛ نحوه گفتار، جویدن و فرم فك را بهبود و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما را بازیابی می كند.

هنگامی كه دندانپزشك به شما توصیه میكند كه از روش كاشت ایمپلنت دندان استفاده كنید، باید علاوه بر اینكه بدانید ایمپلنت دندان چیست، اطلاعاتی درباره اجزای ایمپلنت دندان، پروسه نصب و مدت زمان انجام آن هم داشته باشید. آگاهی از چنین مواردی علت قیمت گران قیمت بودن ایمپلنت را برای شما روشن كند. شما باید درك كنید كه اجزا و مراحل متعددی در كاشت دندان با روش ایمپلنت دخیل هستند كه تمام آنها در هزینه ایمپلنت تاثیرگذار خواهند بود.

ایمپلنت دندان، یك سرمایه گذاری مادام العمر

ممكن است در ابتدا با دیدن قیمت ایمپلنت دندان بسیار شوكه شوید اما بهتر است كه به این روش كاشت دندان به چشم یك سرمایه گذاری طولانی مدت نگاه كنید. به مرور زمان متوجه خواهید شد كه ایمپلنت های دندانی بیش از هزینه ای كه پرداخت كرده اید، قابل استفاده هستند. دلایل زیر ثابت میكنند كه هزینه ایمپلنت دندان كاملا معقول است و ارزش آن را دارد كه از این روش استفاده كنید:

ظاهر ایمپلنت دندان كاملا مانند دندان های طبیعی هستند، بنابراین هیچ كس متوجه تفاوت آنها نخواهد شد.ایمپلنت برخلاف روش هایی مانند پروتز و دندان مصنوعی، كاملا ثابت است.ایمپلنت با حفظ استخوان فك از تحلیل و فرورفتگی آن و بد شكل شدن دهان جلوگیری میكند.این روش برخلاف روش بریج به هیچ وجه به دندانهای مجاور آسیب نمیزند.ایمپلنت دندان تا سال ها ماندگاری دارد و دیگر نیازی نیست نگران ترمیم و خراب شدن آنها باشید.این روش كاشت دندان با بهبود توانایی جویدن و تكلم بیمار، اعتماد به نفس را به او برمیگرداند.

چه عواملی باعث گران بودن قیمت ایمپلنت دندان میشوند؟

قیمت ایمپلنت دندان شامل هزینه خود ایمپلنت، ساخت روكش، هزینه ساخت روكش موقت، قیمت جراحی پیوند استخوان، هزینه كشیدن دندان در صورت لزوم، جنس متریال به كار رفته در ایمپلنت، هزینه لیفت سینوس ها در برخی از بیماران و موارد دیگر می شود. میزان تخصص دندانپزشك و میزان به روز بودن تجهیزات نیز بر هزینه های تمام شده نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. تعداد ایمپلنت ها، تعداد روكش ها و جنس آن ها نیز در تخمین قیمت تمام شده كاشت ایمپلنت دندان بسیار مهم هستند.

در ادامه مهم ترین مواردی كه در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند را توضیح میدهیم:

جنس ایمپلنت: كیفیت و جنس ماده سازنده تاثیر مستقیم بر روی قیمت ایمپلنت دندان دارد. روكش ایمپلنت دندان شما از چه چیزی ساخته شده است؟ زیركونیا یا تیتانیوم؟ متخصصان ایمپلنت و بیماران اغلب روكش تیتانیومی را ترجیح میدهند، با این حال زیركونیا ماده بسیار مناسبی برای كاشت ایمپلنت دندان است و با محیط دهان سازگاری فراوان دارد اما هزینه آن بالاتر از ایمپلنت تیتانیومی میباشد.متخصص ایمپلنت: بخشی از قیمت ایمپلنت دندان صرف دستمزد متخصص ایمپلنت و دستیاران او می شود. از آنجایی كه كاشت دندان با این روش به مهارت، دقت و تجربه بالایی نیاز دارد، بنابراین هر دندانپزشكی نمیتواند از عهده آن بربیاید و به همین خاطر هزینه ای كه دریافت می شود گران تر از هزینه دریافتی یك دندانپزشك عمومی است. برند ایمپلنت دندان: یكی دیگر از عوامل مهم در ایمپلنت دندان برند آن می باشد، مثلا ایمپلنت های سوئیسی، آلمانی و آلمانی به دلیل كیفیت متریال سازنده گران تر از برندهای ایرانی یا چینی هستند. علت تفاوت هزینه ایمپلنت دندان در مراكز مختلف چیست؟

احتمالا با مشاهده طیف گسترده ای از قیمت های ایمپلنت دندان تعجب كنید. واقعیت این است كه هزینه ایمپلنت دندان هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است و این تفاوت به دلایل مختلفی از جمله شرایط بدنی بیمار است. قبل از كاشت ایمپلنت، دندانپزشك سوالات مهمی را میپرسد مانند:

وضعیت لثه و دندان های بیمار چگونه است؟وضعیت فعلی استخوان فك چگونه است؟آیا استخوان فك به قدری ضعیف است كه به لیفت سینوس یا پیوند استخوان نیاز داشته باشید؟قصد دارید چند دندان را ایمپلنت كنید؟كدام یك از دندان ها نیاز به ایمپلنت دارند؟ دندانهای جلو یا عقب؟

این ها تنها بخش كوچكی از عواملی هستند كه میتوانند بر روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشند. ممكن است كه استخوان شما آنقدر محكم نباشد در نتیجه باید پیش از كاشت دندان، عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس را انجام دهید، در حالی كه استخوان فك بیمار دیگر از استحكام كافی برخوردار است و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت پیوند استخوان نیست.

"این مطلب تبلیغاتی است"

R1012122/P/S1407/CT12

تبلیغات تسنیم
كتاب تسنیم - جنگ شناختی

پربیننده ترین اخبار بازار
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۰۰ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷