دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

600 واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در كشور احیا شد
 
نماینده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور گفت: 600 واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در كشور احیاء شده است.
600 واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در كشور احیا شد
نماینده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور گفت: 600 واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در كشور احیاء شده است. - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم تفاهم نامه همكاری زیست بوم دانش بنیان و زیست بوم احیای واحدهای اقتصادی از طریق ایجاد پارك تخصصی احیا و تعامل با پارك های علم و فناوری كشور، با حضور سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی و علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امضا شد.

از نكات مهم عنوان شده در این تفاهم نامه، استفاده از پتانسیل زیست بوم دانش بنیان در احیای واحدهای اقتصادی، ایجاد پارك تخصصی احیا برای ایجاد فصل مشترك شركتهای دانش بنیان با احیای واحدهای اقتصادی و ایجاد تعامل پاركهای علم وفناوری و صندوقهای پژوهش و فناوری با نهضت احیا بود.

در این مراسم عباس زارعی هنزكی راهبر جبهه دانش بنیان نهضت احیا با تشریح محورهای تفاهم نامه گفت: این همكاری میتواند نقطه آغازی باشد بر ایجاد مراكز احیا در پاركهای علم وفناوری كشور تا در حوادث طبیعی ، بحرانهای اقتصادی و مواردی دیگر كه شركتها و كسب و كارها دچار تعطیلی یا مشكل می شوند در چرخه احیا ، بازیابی و تاب آوری و توانبخشی قرار گیرند.

سید امیرحسین مدنی در این مراسم با بیان اینكه تاكنون بیش از 600 واحد در كشور احیاء شده است گفت: این تفاهم نامه با توجه به شعار سال می تواند نقش جدی در احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل داشته باشد.

وی همچنین از احیای 2 واحد اقتصادی در هفته گذشته با تامین مالی از طریق بورس خبر داد و گفت: در آینده نیز تفاهم نامه ای با انجمن مشاوران مدیریت برای احیای 450 واحد تعطیل و نیمه تعطیل خواهیم داشت.

مدنی تاكید كرد اگر پیوندی میان سه حوزه؛ مجموعه های صنعتی، پارك علم و فناوری و همچنین واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صورت بگیرد شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود و بودجه مناسبی هم برای این كار از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم نیز در این جلسه با بیان اینكه پارك های فناوری ما اكثرا جوانند گفت باید از طریق این تفاهم نامه ها رابطه خوبی میان بخش صنعت و پارك های علم و فناوری ایجاد كنیم تا هم پارك ها تقویت شوند و هم صنایع تعطیل و نیمه تعطیل احیا شوند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۱۹ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵