دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان ری از بیمارستان روانپزشكی رازی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان ری از بیمارستان روانپزشكی رازی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و شهرستان ساری)، فرماندار ویژه شهر ری، مدیرعامل شركت دخانیات ایران، مدیرعامل سیمان تهران، رئیس اداره گاز منطقه 11 و شهرستان ری، امروز (دوشنبه) ضمن بازدید از بعضی بخش های مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی، با مسئولان این مركز به گفت وگو نشسته و برای تحقق اهداف مركز، به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از روابط عمومی مركز رازی، دكتر امید رضائی رئیس مركز روانپزشكی رازی در ابتدا، ضمن معرفی بیمارستان به عنوان یكی از قدیمی ترین و بزرگترین بیمارستان های روانپزشكی كشور، كه دارای 28 بخش با حدود 900 بیمار كه حدود 500 تن از آنان، در وضعیت مزمن بوده و بصورت آسایشگاهی، سالها در این مركز اقامت دارند، گزارشی از وضعیت موجود بیمارستان و نیازهای بیماران را نیز ارائه داد.

وی همچنین از تغییرات فیزیكی در ساختمان های مركز روانپزشكی رازی كه بلحاظ طول عمر و فرسودگی آن ها بوجود آمده و مجاورت با كارخانه سیمان تهران كه این مركز را در معرض آثار مخرب این مجاورت و استفاده از كوه بی بی شهربانو و لرزش های ایجاد شده بهنگام استفاده از كوه (تا حدود 5 ریشتر) قرار داده، معرفی كرد.

دكتر رضائی به برخی از نیازهای روزانه بیماران بویژه بیماران مزمن و آسایشگاهی (بغیر از خدمات دارو و درمان، بهداشت، و تغذیه) ، اشاره كرد كه به هزینه های این بیماران اضافه شده، و توسط خیران حامی بیماران این مركز تامین می شود.

رئیس بیمارستان روانپزشكی رازی همچنین در پاسخ به سئوال هایی از سوی دكتر علی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح كرد كه بیمارستان روانپزشكی رازی، یك بیمارستان تك تخصصی است و اعمال جراحی مانند جراحی زیبایی و یا جراحی های حیاتی مانند قلب و غیره در آن صورت نمی گیرد، مگر اینكه از راه نیكوكاری افراد خیر، به تامین هزینه های اضافه بیمارستان كمك شود.

در ادامه این نشست، " محمد شیخان " مدیرعامل شركت دخانیات ایران ضمن تشكر از توضیحات رئیس بیمارستان در مورد تاریخچه بیمارستان و شرایط خاص بیماران این مركز درمانی، خدمات پرسنل بویژه كادر درمان را غنیمتی برای آخرت كه مورد قبول خداوند متعال باشد، توصیف كرد.

وی، وظیفه همه افراد جامعه دانست كه به شكرانه سلامتی روانی كه خداوند متعال به آنان عطا كرده، بتوانند خادم این بیماران باشند و یك بخشی از نیازهای آنان را تامین كنند.

شیخان افزود: از نمایندگان شهرستان های استان تهران كه این فرصت را در اختیار ما قرار دادند تا در این مجموعه حاضر شویم، تشكر می كنم و به نظرم، امروز جزو روزهای با بركت عمر ما است كه بتوانیم خدمتی هم به بیماران این مجموعه و مسئولان آن داشته باشیم.

وی همچنین، اجرای برنامه های فرهنگی برای معرفی این مركز به خیران و نیكوكاران و یا در قالب فعالیت های جهادی دانشجویان را پیشنهاد داد.

سپس نمایندگان حاضر در این نشست، هر یك ضمن ابراز خشنودی از حضور در این مركز روانپزشكی، آمادگی خود را برای كمك و حمایت از برنامه های مركز رازی و رفع نیازهای بیماران اعلام كردند.

در ادامه، "حمید زمانی " معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی، با تشكر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه در این مركز روانپزشكی حضور یافتند، ابراز امیدواری كرد كه این حضور خیرخواهانه سبب خیر شده و سرعت سرویس دهی را افزایش بدهد.

وی با دعوت از خیران برای همكاری با این مركز، افزود: بهترین مددكار و مخلصترین پرسنل در این مركز سختی هایی را تحمل می كنند و وظیفه خود می دانم بعنوان بچه شاه عبدالعظیم كه در این پست قرار گرفته ام ، به رئیس بیمارستان در پاسخگویی به درخواست هایشان از ادارات شهرستان ری كمك كنم و افراد خیر و نیكوكار را به این مركز بیاورم تا برنامه های بیمارستان سرعت بگیرد، ان شاالله كه نمایندگان محترم مجلس نیز كمك كنند و از اهرم هایی كه در اختیار دارند، برای كمك به این مركز استفاده كنند.

در بخشی از این نشست، سیدعطا موسوی مسئول خیریه حامی بیماران روانپزشكی رازی نیز در سخنانی، از فعالیت های این مركز آموزشی و درمانی گفت و یادآور شد كه این مركز درمانی در دوران كرونا نیز با تبدیل سوله ورزشی به بخش كرونا و ارائه خدمت به بیماران كرونایی خارج از مركز ، نقش بسزایی در خدمات رسانی به ساكنان منطقه داشت.

گفتنی است كه در ادامه، نمایندگان مجلس و مسئولان منطقه با همراهی رئیس و مدیر بیمارستان روانپزشكی رازی، از دو بخش درمانی مركز ( زنان و مردان سالمند ) دیدن كردند.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: زند - رضایی - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۹:۵۷ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۳