دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تجهیز دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور به مركز دندانپزشكی بیماران خاص
 
رئیس اداره درمان دندانپزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تجهیز دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور به مركز دندانپزشكی تحت بیهوشی برای بیماران خاص تا پایان امسال خبر داد.
قاسم صادقی ظهر امروز دوشنبه 6 تیرماه در آیین افتتاح مركز جراحی دندانپزشكی بیماران خاص در مركز آموزشی درمانی متینی كاشان گفت: در حال حاضر با راه اندازی مركز دندانپزشكی تحت بیهوشی برای بیماران خاص در كاشان، 23 مركز در كشور وجود دارد كه تا پایان سال به مركز افرایش می یابد.

به گفته او، همچنین بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشكی دیروز از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه ارسال شده و در دستور كار شورا قرار گرفته است.

او می گوید: قرار است بیماران خاص در این بسته پیشنهادی بیمه دندانپزشكی صد در صد تحت پوشش خدمات بیمه پایه قرار بگیرند و حتی سهم بیمار از هزینه های درمان (فرانشیر) دندانپزشكی نیز برای آن ها صفر به صفر برسد.

رئیس اداره درمان دندانپزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: تامین فرانشیز از محل صندوق حمایت از بیماران خاص پرداخت خواهد شد تا بدین ترتیب برخی از مشكلات بیماران خاص و صعب العلاج در دندانپزشكی برطرف شود.

صادقی گفت: بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشكی، یكی از تكالیف وزارت بهداشت در آذرماه سال 1399 بوده است.

او می گوید: در صورت تصویب بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشكی، گام بزرگ و موثری برای دسترسی عادلانه عموم مردم به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج به خدمات دندانپزشكی برداشته می شود.

به گفته او، مشاركت خیران سلامت منطقه كاشان در توسعه دسترسی مردم به خدمات سلامت نیز قابل تقدیر و ستودنی و تعامل و همدلی مسئولین شهری و دانشگاهی و مردم در منطقه كاشان مایه مسرت و افتخار است.

مركز جراحی دندانپزشكی بیماران خاص در مركز آموزشی درمانی متینی كاشان با حضور دكتر قاسم صادقی رئیس اداره درمان دندانپزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، رئیس شورای اسلامی شهر كاشان، معاونین درمان و بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران كاشان، خیرین كاشانی و مسئولین موسسات خیریه و مراكز توانبخشی بیماران خاص شهرستان افتتاح شد.

این مركز با هزینه 400 میلیون تومانی خیران سلامت در كاشان و راه اندازی شد.
   تاریخ: ۱۵:۳۶ - ۰۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴