دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مهارت آموزی؛ اولین مرحله ورود بانوان سرپرست خانوار به بازار كار
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: توانمندسازی و مهارت آموزی یكی از مهم ترین اهداف و اقدامات بهزیستی است.
مهارت آموزی؛ اولین مرحله ورود بانوان سرپرست خانوار به بازار كار سید رزاق منافی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با توانمندسازی 100 نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان زنجان، اظهار كرد: كار و رویكرد اصلی بهزستی، پرداخت مستمری به افراد نبوده و یكی از اهداف و اقدامات اصلی آن، توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وی افزود: بانوان سرپرست خانوار، افراد توانمندی هستند و هر ساله از طریق برنامه ها و طرح های بهزیستی، بخشی از بانوان سرپرست خانوار برای توانمندسازی، حرفه و مهارتی را می آموزند.

این مسئول با اشاره به اینكه امسال نیز 100 نفر از بانوان سرپرست خانوار در حال آموزش مهارت هایی مانند قالی بافی، خیاطی و گیوه دوزی هستند، تصریح كرد: در راستای افزایش مهارت و ایجاد شغل پایدار برای بانوان سرپرست خانوار، بانوان در كلاس های فنی و حرفه ای شركت كرده و بعد از پایان دوره نیز مدرك مهارت آموخته شده را دریافت می كنند، البته امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا و رعایت پروتكل های بهداشتی، بانوان به صورت گروه بندی و با تعداد كم در مراكز بهزیستی تحت نظر مربیان فنی و حرفه ای كه در این مراكز حضور دارند، آموزش می بینند.

منافی ادامه داد: پایگاه های بهزیستی لیدر بانوان سرپرست خانوار هستند و در تك تك مراحل توانمندسازی، همراه بانوان بوده و در مرحله مهم عرضه تولیدات به بازار فروش نیز بانوان سرپرست خانوار را همراهی می كنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان در رابطه با اهمیت توانمندسازی بانوان، عنوان كرد: همواره افرادی در راستای دریافت مستمری پشت نوبت هستند كه هر چه افراد توانمند شده و وارد بازار كار شوند، نه تنها با ایجاد اشتغال می توانند درآمد بیشتری داشته باشند، بلكه باعث می شوند افراد پشت نوبت نیز از دریافت مستمری و ... بهره مند شوند.

وی در رابطه با پرداخت وام خوداشتغالی به بانوان سرپرست خانوار، خاطرنشان كرد: وام خوداشتغالی به عنوان سرمایه اولیه به بانوانی كه تمایل به مستقل شدن دارند، بعد از اخذ مدرك مهارت یا حرفه ای كه آموخته اند، پرداخت می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۴۴ - ۰۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶