دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

نقش مهم شركت های دانش بنیان در مبارزه با موادمخدر
 
دبیر ستاد فن آوری های معاونت علمی ریاست جمهوری بر نقش مهم شركت های دانش بنیان در مبارزه با موادمخدر دانشگاه ها و محیط های آكادمیك در حل مشكلات حاشیه...

دبیر ستاد فن آوری های معاونت علمی ریاست جمهوری بر نقش مهم شركت های دانش بنیان در مبارزه با موادمخدر دانشگاه ها و محیط های آكادمیك در حل مشكلات حاشیه شهر ها تأكید كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ پرویز كرمی در نشست تخصصی شركت های دانش بنیان و مراكز نوآوری كه صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: 6 هزار و 500 شركت دانش بنیان، هزار و 600 شركت خلاق، 75 خانه خلاق نوآوری، 9 كارخانه نوآوری و در كنار این ها صندوق های پژوهش های فناوری و بنیاد علمی نخبگان در حوزه مقابله موادمخدر در حال فعالیت هستند و در كنار این ها نیز نیروی های جوانی در حوزه مبارزه با اعتیاد در حال تلاش و فعالیت می باشند.
وی بر نقش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی در حل مشكلات حاشیه شهر ها تأكید كرد و افزود: اگر دانشگا ه ها وارد حاشیه شهرها نشوند و به موضوع آسیب های اجتماعی ورود نكنند، عملاً ساختار برای مقابله آسیب های اجتماعی نخواهیم داشت.
دبیر ستاد فن آوری های معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: تا پیش از تأكید مقام معظم رهبری، دولت در سال های قبل اهتمام چندانی به تولید دانش بنیان نداشت اما از زمان نام گذاری سال جدید به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» دولت توجه بیشتری نشان داده است.
همچنین سردار ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: طبق شعار امسال كه از سوی رهبری اعلام شده است، باید تلاش خود را بر اساس تحقق آن به كار ببندیم كه در این صورت توفیقاتی خواهیم داشت.
وی با بیان اینكه ایران نه كشت می كند و نه تولیدكننده است اما در كنار بزرگ ترین تولیدكننده تریاك جهان قرار دارد، بیان كرد: نیازهای فناوری در موضوعات جرائم موادمخدر و آسیب های آن باید به درستی تبیین شود، قصد داریم نقشه راهی را ترسیم كنیم و انتظار است كه در پنل های تخصصی این راهكارها بررسی شوند.
همچنین محمد جمالو معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر در این نشست گفت: احتمالاً برای بسیاری از مشكلات ما راهكارهایی وجود دارد كه به دلیل برخی فرآیندها دچار سقف شیشه ای شده ایم و این می تواند اجازه تغییر را ندهد؛ لذا ما یك خانه خلاق نوآوری را راه اندازی كرده ایم و به دنبال این هستیم كه به یك راه حل مشترك برای كمك به حوزه اعتیاد برسیم.
وی افزود: اصولاً تغییر با یك لشكر رخ نمی دهد بلكه می تواند با یك یا چند نفر این تغییر شكل بگیرد و در ستاد به دنبال آن هستیم كه خروجی های مطلوبی را به دست آوریم. در این نشست نیز به دنبال ایجاد زیست بوم نوآوری مبارزه با موادمخدر و استفاده از تمامی ظرفیت های نوآوری در این حوزه هستیم.
این مقام مسئول در ستاد بیان كرد: این اتفاق از سال گذشته طی تفاهم ستاد مبارزه با موادمخدر و معاونت علمی ریاست جمهوری مركز نوآوری یاریگران زندگی به جریان افتاد كه مقرر شد طرح هایی كه به این مركز می آیند پس از بررسی و تایید تا سقف یك میلیارد تومان مورد حمایت قرار گیرند.
جمالو گفت: ما به دنبال این هستیم كه بسیاری از معتادان متجاهر در خانواده درمان شوند و نیازی به اردوگاه و كمپ نباشد. به همین دلیل موضوع پابندهای الكترونیكی برای ما اهمیت دارد.
وی در پایان یادآور شد: در حوزه پیشگیری به دنبال باورمندی هستیم، این مكانیسم های باورمندی از طریق استارتاپ ها و جوانان انجام می شوند.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۱:۴۲ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰