دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

اعزام 18 تیم عملیاتی از ایران به مناطق به زلزله افغانستان/ هزاران بسته مواد غذایی ارسال شد+ فیلم
 
وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار كرد: بر اساس بند ''ب'' ماده 14 قانون مدیریت بحران برای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سه وظیفه اصلی تعریف شده است و یكی از این وظایف جذب و هدایت كمك های غیردولتی داخلی و خارجی در حوادثی ...


وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار كرد: بر اساس بند "ب" ماده 14 قانون مدیریت بحران برای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سه وظیفه اصلی تعریف شده است و یكی از این وظایف جذب و هدایت كمك های غیردولتی داخلی و خارجی در حوادثی مثل وقوع سیل، زلزله و ... است و بر اساس نیاز آسیب دیدگان باید كمكها را جمع آوری و ارسال كند.

وی تصریح كرد: بخشی از كمك ها ممكن است بین المللی باشد و متناسب با اعلام نیاز و استمدادی كه كشور حادثه دیده درخواست دارد ارسال شده و در معاونت امور بین الملل جمعیت هلال احمر فراخوان جمع آوری كمك از طرف سازمان داوطلبان جمعیت اعلام می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان كرد: با توجه به درخواست كمك رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان برای مردم زلزله زده این كشور از هلال احمر ایران، مقرر شد كمك های امدادی و بشر دوستانه ایران برای زلزله زدگان افغانستانی ارسال شود.

سلیمی همچنین یادآور شد: از همان ساعات اولیه زلزله افغانستان همكاران ما در سازمان امداد و نجات نسبت به ارسال اقلام امدادی اقدام كرده و تیم متخصصی متشكل از 18 نیروی عملیاتی هم راهی منطقه شده و نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر همراه تیم به محل وقوع زلزله افغانستان جهت ارزیابی های فنی و بهداشتی اعزام شد.

وی اضافه كرد: كمك های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قالب 4 محور و محموله به افغانستان ارسال شد و طی ارسال كمكها از طریق هوایی 400 دستگاه چادر امدادی، 800 تخته پتو، 50 بسته غذایی و 10 هزار كیلوگرم برنج و 2 هزار كیلوگرم اقلام داروییبرای زلزله زدگان افغانستانی ارسال شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر یادآور شد: مجموع كمك هایی كه از سمت جمعیت هلال احمر از طریق زمینی از مرز استان سیستان و بلوچستان ارسال شد شامل هزار دستگاه چادر، 2 هزار تخته موكت، هزار و 50 بسته غذایی، 4 هزار و 725 كیلوگرم خرما و 10 هزار كیلوگرم برنج بود و مقداری اقلام دارویی هم به افغانستان ارسال شد.

سلیمی در ادامه یادآور شد: همزمان با درخواست كمكی كه رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان داشت، فراخوانز از طرف جمعیت هلال احمر جهت جذب مشاركت های مردمی به زلزله زدگان افغانستانی اعلام شد و بر این اساس شماره حساب ((99999)) بانك ملی هلال احمر را به عنوان شماره حساب جلب مشاركت های مردمی اعلام كردیم.

وی تصریح كرد: مردم از طریق درگاه پرداختی با كد دستوری 737112# می توانند در كمك رسانی به مردم زلزله زده افغانستان مشاركت كنند و شماره حساب ((4101034741999998)) در بانك مركزی هم به جذب كمك های مردمی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: بر اساس ارزیابی ها و نیاز سنجی های انجام گرفته، اولویت جمع آوری كمكها به كمك های نقدی برمی گردد و اگر مردم تمایل به ارائه كمك غیر نقدی داشته باشند در قالب كمك های عمده و حجیم می توانند با سازمان داوطلبان جمعیت در تماس باشند.

{$sepehr_media_1723069_400_300}
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۸:۲۸ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴