دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

چالش توسعه محصولات مرتبط با اختلالات نورولوژیكی برگزار می شود
 
چالش«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی» توسط ستاد توسعه علوم شناختی برگزار می شود.
چالش توسعه محصولات مرتبط با اختلالات نورولوژیكی برگزار می شود چالش«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی» توسط ستاد توسعه علوم شناختی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چالش «توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی» با هدف ارائه راهكارهای نوآورانه و فناورانه، با همكاری مركز نوآوری علوم شناختی و داده كاوی و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می كند.

«توسعه بازی های دیجیتال و فیزیكی در حوزه توانبخشی و ارتقای كاركردهای شناختی»، «توسعه و بومی سازی ابزارهای ارزیابی ، توانبخشی وارتقای شناختی»، «توسعه اپلیكیشن ها و پلتفرم ها با رویكرد شناختی»، «توسعه و بومی سازی ابزارها ی پیشگیری ، توانبخشی و ارتقای شناختی» و «توسعه ربات ها و ایمپلنت ها درجهت ارتقای كیفیت زندگی» از محورهای برگزاری این چالش است.

دراین رویداد تلاش است تا به كمك متخصصان حوزه علوم شناختی، علوم اعصاب، پزشكی، مهندسی و فعالان اكوسیستم كارآفرینی كشور راهكارهای نوآورانه و فناورانه برای توسعه فناوری، محصولات و خدماتی شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی ارائه شود.

اختلال نورولوژیكی، به اختلال عملكردی در بخشی از مغز یا سیستم عصبی گفته می شود كه همراه با علائم روانی و فیزیكی باشد؛ این اختلالات چنانچه تحت درمان قرار نگیرند می توانند باعث ناتوانی های شدید و كاهش كیفیت زندگی شود. اختلالات نورولوژیكی می توانند، مغز، ستون فقرات و اعصاب را درگیر كنند.

اختلال روانپزشكی به دلیل مشكلاتی كه در فرآیند شناخت فرد به وجود می آورد باعث مختل شدن زندگی انسان در زمینه های شخصی، خانوادگی و اجتماعی می شود.

امروزه مهم ترین مسئله پیرامون اختلالات روانپزشكی و نورولوژیك تشخیص و اقدام به موقع و موثر و دسترسی سریع به جدیدترین سرویس های درمانی و توانبخشی است. بسیاری از اختلالات نورولوژیك و روانپزشكی می توانند منجر به اختلالات شناختی مزمن شوند و توانبخشی شناختی در جهت بهبود این كاركردها به عنوان یك راهكار موثر در كنار سایر روش های درمانی شناخته می شود.

تیم های برگزیده این چالش ازحمایت های مادی ومعنوی ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی برخوردار خواهند بود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۴۴ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۲