دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

پژوهش با نگرش تغییر نگاه و فرهنگسازی، ضروری است
 
عضو كمیته علمی ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشكی ایران:

پژوهش با نگرش تغییر نگاه و فرهنگسازی، ضروری است

عضو كمیته علمی ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشكی ایران امروز (چهارشنبه) در كارگاه " تدوین خبر ترجمان دانش " كه به همت مدیریت اطلاع رسانی پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: در بحث پژوهش، هدف فقط تولید محصول نیست، بلكه تغییر نگرش و فرهنگسازی زمینه ساز توسعه دانشگاه ها، جامعه و از ضرورت هاست.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر شبنم رضوی در این كارگاه كه در سالن اجتماعات دكتر شاملو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: فرهنگسازی موضوعات ترجمان دانش سلامت یكی از مفاهیمی است كه با كاربرد دانش در بالین و علوم پایه، ارتباط نزدیك دارد و امروزه به تكرار در مقالات علوم سلامت و علوم پایه به چشم می خورد.

وی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: با این حال، در تعریف و خصوصیات این مفهوم، ابهام و عدم توافق وجود دارد و تحلیل مفهوم ترجمان دانش، محققان را در دستیابی به یك تعریف یكسان، روشن و قابل درك در هر حوزه بهداشت و درمان همسو می كند .

عضو هیات علمی مركز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشكی ایران افزود: با تقویت و توسعه ترجمان دانش با شناسایی اولویت ها، دسته بندی پژوهش ها، بودجه ها در جای درست صرف می شود و این مهم، زمینه ساز توسعه دانشگاه ها و جامعه است.

دكتر رضوی همچنین بیان كرد: اگر اساتید بتوانند از كارهای تحقیقاتی خودشان، پیام قابل فهم و قابل انتقال داشته باشند، علاوه بر تولید محصول، شاهد ایجاد تغییرات و فرهنگسازی خواهیم بود .

وی تصریح كرد: ویژگی های اصلی مفهوم ترجمان دانش شامل، تاكید بر كاربرد دانش تحقیقات در عمل، مشاركت مداوم تولیدكنندگان و كاربران دانش و در نهایت تغییر نگاه و فرهنگسازی می شود.

وی افزود: بر اساس یافته ها، ترجمان موفقیت آمیز دانش پیامدهایی چون ارتقای سطح سلامت جامعه، ارایه موثرتر خدمات سلامت، بهبود عملكرد بالینی و تقویت نظام مراقبت سلامت، را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۲۶ - ۰۹/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶