دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

درمانگاه تخصصی دانشكده علوم توانبخشی كرمانشاه روزانه به 30 بیمار خدمات دهی می كند
 
كرمانشاه- ایرنا- سرپرست دانشكده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: این دانشكده دارای یك درمانگاه تخصصی توانبخشی در پلی كلینیك تخصصی مركز آموزشی درمانی فارابی است كه خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، كاردرمانی و گفتاردرمانی را به 30 بیمار به صورت روزانه ارایه می دهد.
درمانگاه تخصصی دانشكده علوم توانبخشی كرمانشاه روزانه به 30 بیمار خدمات دهی می كند كرمانشاه- ایرنا- سرپرست دانشكده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: این دانشكده دارای یك درمانگاه تخصصی توانبخشی در پلی كلینیك تخصصی مركز آموزشی درمانی فارابی است كه خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، كاردرمانی و گفتاردرمانی را به 30 بیمار به صورت روزانه ارایه می دهد.

دكتر «لیبا رضایی» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: دانشكده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در سال 1398 موافقت اصولی تاسیس دانشكده و پذیرش دانشجو را در سه رشته فیزیوتراپی كاردرمانی و گفتاردرمانی را از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی دریافت كرده است.

وی اضافه كرد: این دانشكده در سال 1399 با پذیرش دانشجو در 2 رشته كارشناسی فیزیوتراپی و كاردرمانی كار خود را آغاز كرد.

سرپرست دانشكده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه اضافه كرد: با پیگیریهای انجام شده، از مهرماه سال جاری دانشجوی گفتار درمانی نیز در این دانشكده پذیرفته خواهد شد و همچنین پذیرش دانشجو در سایر رشته های توانبخشی و در مقاطع تحصیلات تكمیلی در برنامه های آتی این دانشكده قرار دارد.

وی اظهار داشت: هم اكنون دانشكده توانبخشی دارای 6 عضو هیات علمی در مقطع دكترای تخصصی است و فرآیند جذب اعضای هیات علمی در رشته های تخصصی توانبخشی با همكاری معاونت آموزشی ادامه دارد.

رضایی گفت: در این كلینیك امكانات و تجهیزات كافی برای آموزش به دانشجویان این دانشكده فراهم شده است.

وی افزود: دانشكده علوم توانبخشی از سایر پتانسیل های موجود در مراكز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه نیز برای آموزش هر چه بهتر دانشجویان جهت تربیت نیروهای متخصص استفاده خواهد كرد.

سرپرست دانشكده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه عنوان كرد: ماموریت این دانشكده تربیت نیروی متخصص در رشته های توانبخشی مطابق با استانداردهای آموزشی و توجه به كیفیت آموزش از اولویت های اصلی مورد توجه برای مسوولان دانشكده است.

وی گفت: در این راستا جذب نیروی هیات علمی متخصص، راه اندازی و تجهیز كلینیك های تخصصی توانبخشی و گسترش فضای آموزشی مورد نیاز در برنامه های جاری این دانشكده در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح كرد: توانبخشی حلقه اصلی در فرآیند ارایه خدمات به بیماران مبتلا به اختلالات نورولوژی، ارتوپدی، روانپزشكی، كودكان مبتلا به اختلالات تكاملی و عصب شناختی و همچنین سالمندان است كه منجر به افزایش توانایی های عملكردی و بهبود كیفیت زندگی این بیماران و مراقبین آنها می شود.

وی در پایان گفت: حضور متخصصین توانبخشی در تیم درمان این اختلالات، فرآیند درمان و بازگشت به زندگی عادی را تسریع و تسهیل می كند و فعالیت آموزشی دانشكده توانبخشی فرصتی برای تعیین این جایگاه در تیم درمان است.

برچسب ها
- فیزیوتراپی
- دانشگاه های علوم پزشكی
- كرمانشاه
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۲ - ۰۹/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲