دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

ایجاد پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر در آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراك ضروری است
 
بروجرد - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: احداث زیرساخت ها برای ایجاد پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر در آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراك در راستای امدادرسانی به موقع و سریع در مواقع بحران ضروری است.
ایجاد پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر در آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراك ضروری است بروجرد - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: احداث زیرساخت ها برای ایجاد پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر در آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراك در راستای امدادرسانی به موقع و سریع در مواقع بحران ضروری است.

" محمد كرمی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران این جمعیت امسال به 9 فقره حادثه رانندگی با 24 مصدوم امدادرسانی كردند.

وی با اشاره به اینكه در این حوادث نیز یك نفر جان خود را از دست داد، اظهار داشت: در این راستا از تعداد 24 مصدوم حوادث جاده ای 6 نفر به بیمارستان انتقال داده شده و پنج مورد رهاسازی و یك مورد اطفا حریق انجام گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد بیان كرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 198 نفر به صورت حضوری به پست امدادی مراجعه و خدمات سرپایی را توسط امدادگران دریافت كرده اند.

كرمی اضافه كرد: همچنین در این مدت تیم امداد و نجات كوهستان جمعیت هلال احمر بروجرد جهت امداد رسانی به 2 نفر آسیب دیده در ارتفاعات شاه نشین بروجرد مراجعه كردند و 2 نفر مصدوم را به پایین قله شاه نشین انتقال دادند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز یك مورد آتش سوزی در سطح روستا اتفاق افتاده كه از طرف جمعیت بصورت غیر نقدی اجناسی به آنها بصورت بلاعوض اهدا گردید.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال برنامه های برای آشنایی با جمعیت هلال احمر و آموزش و نحوه برخورد با مصدوم و ارزیابی مصدوم جهت اعضا برخی از پایگاه مقاومت بسیج واحد خواهران شهرستان بروجرد با حضور 100 نفر از اعضا نیز برگزار شده است.

كرمی افزود: همچنین در این مدت فراخوان عموم مردم جهت شركت در دوره های غیرحضوری آنلاین "خانواده آماده در مخاطرات" از طریق سایت خادم در شبكه های مجازی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در سه ماه نخست امسال اجرای مانور پناهگیری و خروج صحیح در زمان زلزله در محل دبیرستان شهید عبدالرسول گودرزی شهر اشترینان و خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و یكصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر با ارائه كمك های اولیه و انتقال مصدومان فرضی و توزیع بروشور های آموزشی و پرسش و پاسخ با دانش آموزان و اهدا جوایز با حضور 140 نفر در هفته هلال احمر اجرا شد.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: همچنین در سه ماهه نخست امسال اقلام بانك امانات تجهیزات پزشكی هلال احمر بروجرد به بیماران و نیازمندان شامل ویلچر، واكر، تشك مواج، كپسول اكسیژن داده شده و برخی از بیماران نیازمند به صورت رایگان تحت نظر پزشكان عمومی و متخصص داوطلب هلال احمر ویزیت شده اند.

وی با اشاره به اینكه هلال احمر شهرستان بروجرد دارای سه پایگاه امداد و نجات جاده ای در گردنه زالیان، اشترینان و سلمان است بیان كرد: در سه ماهه نخست امسال 150 میلیون ریال برای كمك به درمان و فیزیوتراپی بیماران سرطانی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا هلال احمر شهرستان بروجرد دارای یك هزار و 500 نفر عضو است كه 150 نفر از آنان در پست های امداد و نجات جاده ای و دیگر گروههای امدادی فعال هستند.

برچسب ها
- بروجرد
- لرستان
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۴۹ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷