دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

برای راه اندازی بخش بستری توانبخشی، از تجربیات بیمارستان توانبخشی رفیده استفاده می كنیم
 
مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد:

برای راه اندازی بخش بستری توانبخشی، از تجربیات بیمارستان توانبخشی رفیده استفاده می كنیم

دكتر رضا وثوقی مقدم مدیر امور بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد امروز (پنجشنبه) در جریان بازدید از بیمارستان توانبخشی رفیده گفت: درصدد راه اندازی بخش بستری توانبخشی برای بیماران نیازمند به این خدمات هستیم و در این مسیر، از تجربیات بیمارستان توانبخشی رفیده استفاده می كنیم.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده، در این بازدید دكتر وثوقی مقدم و تیم همراه از بخش های بستری توانبخشی كودكان، توانبخشی استروك (سكته مغزی)، توانبخشی آسیب های مغزی_نخاعی، جراحی توانبخشی و واحدهای توانبخشی فیزیوتراپی، كاردرمانی، ارتز و پروتز، شنوایی شناسی و گفتاردرمانی بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن كردند و سرپرستاران و مسئولان واحدهای توانبخشی، توضیحات لازم در مورد فعالیت بخش ها و روند بهبودی و پیشرفت بیماران را ارائه دادند.

لازم به یادآوری است؛ در جریان بازدید اخیر (30 خرداد) دكتر سعید كریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از بیمارستان توانبخشی رفیده، وی از دستور وزیر بهداشت برای گسترش حوزه توانبخشی خبر داد و افزود: در حال برنامه ریزی در حوزه توانبخشی هستیم و قصد انجام اقدامات مناسب در این زمینه و گسترش توانبخشی را داریم.

دكتر كریمی همچنین در این بازدید به اهمیت اختصاص تخت های بستری در بیمارستان های عمومی به بیماران توانبخشی اشاره كرده و گفته بود: باید در بیمارستان های عمومی، تخت هایی برای بیماران توانبخشی اختصاص دهیم تا این بیماران كه اكثرا در صف طولانی بستری در بیمارستان رفیده قرار می گیرند، به موقع بتوانند از خدمات توانبخشی استفاده كنند و زمان طلایی برای بهبودی را از دست ندهند.

سخنان معاون وزارت بهداشت درباره اهمیت حوزه توانبخشی سبب شده است تا برخی از دانشگاه های علوم پزشكی درصدد ایجاد بخش های بستری توانبخشی برای بیماران حوزه توانبخشی شوند.

بیمارستان توانبخشی رفیده با 80 تخت بستری و كلینیك های مختلف، هم اكنون تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی در كل كشور است كه براساس استانداردهای روز دنیا، انواع خدمات تخصصی حوزه توانبخشی را به صورت بستری و سرپایی، به بیماران، افراد دارای معلولیت و نیازمندان ارائه می دهد.

این بیمارستان منحصربفرد كه تحت نظارت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با تعرفه دولتی فعالیت می كند، در منطقه قیطریه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: شاهی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۳:۰۲ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۴