دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

فراهم شدن غربالگری ناشنوایان در بهزیستی گلستان
 
سرپرست بهزیستی گلستان از فراهم شدن غربالگری ناشنوایان برای نخستین بار گلستان خبر داد.
سرپرست بهزیستی گلستان
فراهم شدن غربالگری ناشنوایان در بهزیستی گلستان
سرپرست بهزیستی گلستان از فراهم شدن غربالگری ناشنوایان برای نخستین بار گلستان خبر داد.
فراهم شدن غربالگری ناشنوایان در بهزیستی گلستانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مركز گلستان، سرپرست اداره كل بهزسیتی گلستان گفت: با خرید دستگاه ویژه شنوایی سنجی ، غربالگری ناشنوایان در بهزیستی گلستان فراهم شد.

عارف كیائی گفت: دستگاه ویژه سنجش شنوایی (ABR) با قابلیت های بسیار بالا با هزینه بیش از سه میلیارد و 270 میلیون ریال توسط معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان تهیه شد.

وی گفت: كارشناس شنوایی سنجی در بهزیستی شهرستان گرگان همه روزه در ساعات كار اداری آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

كیایی افزود: دو كاربرد بسیار مفید این دستگاه شامل بررسی میزان كم شنوایی و بررسی محل تومور یا هر گونه ضایعه عصبی در نوزادان، كودكان و بزرگسالان دارای معلولیت است.

كیایی یكی دیگر از قابلیت های این دستگاه را امكان غربالگری و شناسایی افرادی كه مشكل شنوایی ندارند، اما برای بهره مندی از خدمات، تمارض به ناشنوایی می كنند دانست.

او افزود: در سال های قبل، مراجعان به كمیسیون های تشخیص و تعیین نوع معلولیت بهزیستی در صورت مشخص نشدن نوع و شدت معلولیت شنوایی از طریق دستگاه ها و تست های معمول شنوایی سنجی موجود در معاونت توانبخشی، مجبور به مراجعه به بخش های غیردولتی و پرداخت هزینه می شدند.

كیایی افزود: با توجه به اهمیت تشخیص كم شنوایی در نوزادان قبل از سه ماهگی و نیز شروع توانبخشی شنوایی قبل از شش ماهگی و تاثیر آن در بهبود رشد گفتار و زبان، بكارگیری این دستگاه در نوزادان سبب كاهش میزان و شدت كم شنوایی و جلوگیری از عوارض آن خواهد شد.
   تاریخ: ۱۱:۴۷ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵