دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

رفع مشكلات مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی پیگیری می شود
 
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین مسكن مددجویان بهزیستی استان، مشكلات معیشتی، بهداشتی و تامین وسایل كمك توانبخشی پیگیری می شود.
رفع مشكلات مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی پیگیری می شود بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین مسكن مددجویان بهزیستی استان، مشكلات معیشتی، بهداشتی و تامین وسایل كمك توانبخشی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت چهارشنبه شب در دیدار با معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور بیان كرد: در سطح كشور به ازای هر 10 هزار نفر 260 معلول ولی در خراسان جنوبی به ازای هر 10 هزار نفر 407 معلول داریم كه رقم بالایی است.

وی با اشاره به مشكلات حوزه توانبخشی و بهزیستی در خراسان جنوبی بیان كرد: تأمین مسكن مددجویان بهزیستی استان به خصوص خانواده های دارای دو معلول به بالا و همچنین مشكلات معیشتی، بهداشتی و تأمین وسایل كمك توانبخشی پیگیری می شود.

قناعت اظهار كرد: در برخی شهرستان ها مردم حتی با كمبود پزشك عمومی مواجه هستند كه باید مشوق های لازم برای حضور پزشكان در مناطق محروم ایجاد شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان كرد: پزشكان متخصص به خصوص در حوزه توانبخشی بخشی از سنوات طرح خود را به جامعه بهزیستی خدمت كند، موافقیم اما باید این موضوع از سطح ملی پیگیری شود.

وی اظهار كرد: با توجه به گرانی خدمات توانبخشی به صورت خصوصی، نیاز است كه این خدمات را در حد توان به صورت رایگان به جامعه معلولان ارائه شود.

قناعت با اشاره به دیگر مشكلات موجود در استان بیان كرد: علی رغم قرار گرفتن خراسان جنوبی در كریدور حمل مواد مخدر كشور، مركز ماده 16 در استان وجود ندارد كه باید راه اندازی شود.

وی ادامه داد: تأمین آب، دوبانده سازی محورهای مواصلاتی و احداث راه های روستایی و بهداشت به ترتیب سه اولویت استان بوده كه با رایزنی های مختلف در سطح ملی پیگیری می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۱۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷