دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان دانشجوی نمونه كشوری، مورد تقدیر رئیس جمهوری قرار گرفت
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان دانشجوی نمونه كشوری، مورد تقدیر رئیس جمهوری قرار گرفت

" فاطمه فكار قراملكی " دانشجوی مقطع دكتری رشته گفتار درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان یكی از دانشجویان برگزیده در جشنواره سالانه دانشجوی نمونه كشور، معرفی شد و مورد تقدیر رئیس جمهوری قرار گرفت.

خبرنگار روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی (مفدا) به همین مناسبت با فكار قراملكی به گفت وگو نشست كه از نظر می گذرد.

وی در ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: متولد سال 1370 در شهر تبریز هستم كه همزمان با تحصیل در مقطع دكتری رشته گفتار درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، هیات علمی تعهد خاص دانشگاه علوم پزشكی تبریز می باشم. مقطع كارشناسی را در دانشگاه علوم پزشكی تبریز و كارشناسی ارشد را در دانشگاه علوم پزشكی تهران تحصیل كردم.

وی در پاسخ به این سئوال كه چه مراحلی را طی كردید تا به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شدید؟ گفت: جشنواره سالانه دانشجوی نمونه كشوری، یك فراخوان دارد كه از طریق سایت های مختلف و اتوماسیون آئین نامه آن اعلام می شود و باید در زمان مشخصی امتیازات و مستندات را جمع آوری كنیم و در سامانه بارگذاری نماییم بعد وارد مرحله داوری می شود و پروسه های امتیاز دهی و جمع بندی امتیازات و مقایسه امتیازات و در نهایت نتایج اعلام می شود.

« یكی از مزایایی این جشنواره كه مورد توجه ام بود، امتیاز بندی در همه ابعاد است كه در نهایت، یك امتیاز كل برای هر شركت كننده صادر می شود. یعنی شما در كنار فعالیت پژوهشی، باید كار آموزشی و فعالیت های فرهنگی هم داشته باشید، باید طرح و ثبت ایده و اختراع هم داشته باشید و هر كدام از این موارد امتیاز مجزا دارد و در نهایت، امتیازات با هم جمع می شوند. اما آنچه كه مهم است، افراد باید حد مجازی از امتیازات را داشته باشند، نمی توانید در یك شاخص 100 امتیاز بگیرید و در شاخص دیگر 10 امتیاز، بلكه باید حد متناسبی از امتیازات را داشته باشید تا در جمع بندی نهایی نمره بالایی داشته باشید و اینكه در كنار مقاله نوشتن و فعالیت های علمی، فعالیت های فرهنگی مثل كارهای جهادی، كارت اهدای عضو و ... حائز اهمیت می باشد.»

وی در پاسخ به این سئوال كه چه كارهای برجسته ای داشتید و علت اصلی موفقیت شما چه بود ؟، پاسخ داد: موفقیت، یك مفهوم خیلی كلی است. من هنوز خودم را فرد موفقی نمی بینم، هنوز جای كار بسیاری دارد و برای رسیدن به آن موفقیتی كه حد اعلای هدف خلقت است، خیلی فاصله دارم و مسیر طولانی در پیش دارم، اما شاید علت اصلی كسب موفقیت در این جشنواره را اینگونه توضیح بدهم كه من از تمامی فیلدهایی كه امتیاز دارد، به حد متوسط امتیاز داشتم مثلا" ثبت اختراع، طرح فناورانه و مقالات متعدد داشتم و در كنار همه این فعالیت های علمی، فعالیت های فرهنگی زیادی اعم از تالیف و ترجمه كتاب هم كار كردم و همه این موارد مهم بود.

وی تاكید كرد كه دانشجویان عزیز همان مواردی كه در آئین نامه جشنواره وجود دارد، عینا عمل كنند و اینكه تك بعدی جلو نروند و دركنار اینكه یك پژوهشگر باشیم، باید درواقع، فعال فرهنگی خوبی هم باشیم و در كنار رشته های ما كه خدمات پزشكی و توانبخشی و درمانی به افراد ارائه می دهیم، پژوهشگر خوبی هم باشیم، آموزش خوبی بدهیم و كارهای فرهنگی خوبی انجام بدهیم.

از فكار قراملكی پرسیده شد كه چه توصیه ای به دانشجویان دارد ؟ و وی پاسخ داد: البته در حد پیشنهاد عرض می كنم، كه سعی كنیم تا بتوانیم چند بعدی باشیم، هركدام از این ابعاد را به حد اعتلای رشد برسانیم، خیلی می توانیم به اعتلای فردی و اجتماعی خودمان و كشورمان كمك كنیم به عنوان مثال، در كنار اینكه پژوهشگر خیلی خوبی باشیم، یك استاد خوب، یك درمانگر خوب و یك فعال فرهنگی خوبی هم باشیم و هر نقش دیگری داشته باشیم همه اینها را بتوانیم با هم دیگر پیش ببریم و می تواند ما را به حد اعتلای رشد برساند.

« چند بعدی بودن می تواند خیلی به اعتلای فردی و اجتماعی خودمان و كشورمان كمك كند در كنار آن به بهبود شرایط اجتماعی و بهبود اقتصاد كشورمان كمك كنیم، همه این موارد با تلاش در كنار همدیگر امكانپذیر است. »

نظر دانشجوی نمونه كشور را در خصوص نقش جوانان امروز در سرنوشت كشور جویا شدیم و وی اظهار داشت: من نقش جوانان را خیلی پویا می دانم، خیلی ارزشمند می دانم، ما الان انگیزه های فعال و عملكردی این كشور هستیم. اگر بتوانیم این ها را با دو تا بال وابستگی به وطن و دین كه كشور ما دارد، در كنار هم قرار دهیم و یك وحدت رویه خوبی ایجاد كنیم، خیلی می توانیم به اعتلای كشورمان كمك كنیم كه ان شاالله كشور ما بتواند در سال های آینده الگوی بسیار خوبی باشد به ویژه ما كه كشوری اسلامی هستیم، الگو بودن ما غیر از اینكه اسم ایران هست، اسم اسلام قبل آن است و بتوانیم الگوی خوبی برای ترویج اسلام كه فكر می كنم بالاترین هدف كشورمان است و می تواند كمك كننده باشد.

وی در پایان این گفت وگو، از ریاست دانشگاه، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و سایر مسئولان دانشگاه تشكر كرد.

لازم به ذكر است؛ جشنواره دانشجوی نمونه كشوری هرساله با همكاری دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و علوم، تحقیقات و فناوری و با همكاری معاونت های دانشجویی فرهنگی دانشگاه های سراسر كشور، با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان درخصوص فعالیت های علمی-پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و فناوری های جدید و همچنین شناسایی استعدادها و حمایت از فعالیت های دانشجویان، برگزار می شود.

براساس فراخوان بیست و نهمین « جشنواره دانشجوی نمونه »، دانشجویان متقاضی از دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور در دهه سوم آذر ماه 1400، نسبت به ثبت نام و تكمیل مستندات خود در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی در سامانه جشنواره اقدام كردند. پس از انجام داوری دانشگاهی در دی ماه 1400، تعداد 28 تن از دانشجویان در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد، دكترای حرفه ای و دكترای تخصصی و دستیاری به مرحله كشوری راه یافتند.

كمیته های داوری كشوری در بهمن ماه در سطح وزارتخانه ها و در ذیل معاونت های فرهنگی و دانشجویی، تحقیقات و آموزشی تشكیل شد و كلیه مستندات دانشجویان راه یافته مجددا براساس آیین نامه مصوب سال 98 مورد داوری قرار گرفت و سرانجام 18 دانشجوی نمونه كشوری و 36 عضو هیات علمی نمونه كشوری در رشته های مختلف تحصیلی انتخاب شدند كه از آنان طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری و وزرای بهداشت و علوم، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۲:۰۰ - ۱۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۲۴۸