دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تامین مسكن و هزینه درمان معلولان؛ نیازمند حمایت مردم و خیرین
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: برای تامین معیشت، تامین مسكن، هزینه درمان و ارائه خدمات توانبخشی و بهداشتی به معلولان با مشكلاتی مواجه هستیم كه در خصوص حل این مشكلات نیازمند حمایت مردم و خیرین هستیم.
تامین مسكن و هزینه درمان معلولان؛ نیازمند حمایت مردم و خیرین اصغر كاظمی روز چهارشنبه 15 تیر در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار كرد: در خراسان جنوبی بیش از 2 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی هستند كه این معلولان با مشكلات زیادی مواجه هستند، در مجموع نرخ معلولیت در این استان بسیار بالاست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینكه در كل كشور یك میلیون و 800 هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی داریم، اضافه كرد: این افراد معلولانی هستند كه به سازمان بهزیستی مراجعه كرده اند و قطعا تمام جامعه معلول ما نیستند و معلولیت بیش از این در سطح كشور پراكنده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: با توجه به تورم جامعه علیرغم افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی باز هم در ارائه خدمات به جامعه معلول دچار مشكل هستیم.

كاظمی با اشاره به سفر چهار روزه خود به خراسان جنوبی گفت: در این سفر با خانواده های دارای معلول دیدار خواهیم داشت و از نزدیك مشكلات آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی نوع فعالیت ها و خدمات قابل ارائه در این مجموعه را پرشمار توصیف كرد و گفت: كاركنان بهزیستی 180 نوع فعالیت را بدون اثرپذیری از تنگناهای مالی انجام می دهند.

كاظمی بیان كرد: خوشبختانه كاركنان بهزیستی با همه كمبودها و مشكلاتی كه در زمینه مالی دارند و سختی كاری كه باید انجام بدهند بدون هیچ كوتاهی در حال خدمت به مددجویان هستند.

وی اظهار كرد: فعالیت و ارایه خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی كه برعهده بهزیستی قرار دارد، نیازمند صبوری و تحمل زیاد است تا كمبودها و مشكلات اثری بر خدمتگزاری به مددجویان نداشته باشد، علیرغم سختی كار حقوق كاركنان مجموعه بهزیستی نسبت به سایر دستگاه ها بسیار پایین است كه باید در تخصیص اعتبارات استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۲:۳۲ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸