دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

معرفی خدمات بهزیستی موجب تداوم حمایت تمامی دستگاه ها می شود
 
پاكدشت- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان تهران گفت: معرفی خدمات بهزیستی به جامعه موجب تداوم حمایت تمامی دستگاه ها و خیرّین به جامعه هدف این سازمان می شود.
معرفی خدمات بهزیستی موجب تداوم حمایت تمامی دستگاه ها می شود پاكدشت- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان تهران گفت: معرفی خدمات بهزیستی به جامعه موجب تداوم حمایت تمامی دستگاه ها و خیرّین به جامعه هدف این سازمان می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمانه زمانی روز چهارشنبه در جریان اجرای طرح قرار بهزیستی مسئولان بهزیستی استان تهران كه در محل فرمانداری پاكدشت برگزار شد اظهار داشت: یكی از مهمترین رسالت های بهزیستی، برقراری و تداوم همكاری بین بخشی دستگاه های اجرایی است و بهزیستی استان تهران تلاش دارد تا با اجرای برنامه جهادی قرار، نگاه همكاری و مشاركت همه افراد و دستگاه ها در حل مشكلات جامعه هدف و خانواده بزرگ بهزیستی ارتقاء پیدا كند.

وی با بیان این كه هر خدمت بهزیستی، به پیش شرط های خاصی نیاز دارد اظهار داشت: بهزیستی برای انجام بهینه تكالیف و وظایف قانونی خود، به مساعدت و حمایت همه دستگاه های اجرایی نیاز دارد، اگر مدیران به مسئولیت اجتماعی خود عمل كرده و به یاری بهزیستی بشتابند، شرایط به نفع جامعه هدف این سازمان تغییر می كند.

زمانی اظهار داشت: امروز شرایط باید به گونه ای پیش رود تا جامعه بیش از گذشته با خدمات بهزیستی آشنا شود تا الگوی رفتاری بهزیستی در خدمت رسانی به محرمان و مددجویان با تشریح و ترسیم الگوی رفتاری به نفع جامعه هدف تغییر كند.

مدیركل بهزیستی استان تهران با تأكید بر این كه رفع مشكلات اجتماعی به همكاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد اظهار داشت: اگر تمامی دستگاه ها و ادارات به وظیفه خود در حوزه مسائل اجتماعی عمل كنند، پدیده ای مانند كودكان كار كمتر در جامعه نمود پیدا می كند و ساماندهی و مدیریت كودكان كار و خیابانی به صورت اصولی انجام می شود.

وی افزود: اگر حمایت تمامی دستگاه ها وجود داشته باشد، در ارتقاء سلامت اجتماعی، گام های موثری برداشته می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح قرار بهزیستی استان تهران در شهرستان های استان گفت: در اجرای این طرح كه با حضور كلیه معاونین و مسئولان بهزیستی استان تهران برگزار می شود، تمامی زیرساخت های حوزه های مختلف بهزیستی شهرستان ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد تا با هم افزایی دستگاه های مختلف، ضمن معرفی خدمات بهزیستی، مشكلات حوزه شهرستان ها برطرف شود.
4 هزار و 500 پرونده توانبخشی در بهزیستی پاكدشت تشكیل شده است
سرپرست اداره بهزیستی پاكدشت نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 4 هزار و 500 پرونده توانبخشی در بهزیستی پاكدشت وجود دارد و بهزیستی خدمات خود را به این افراد ارائه می دهد.

نادره افشارها افزود: علاوه بر این، یك هزار و 200 زن سرپرست خانواده و 87 نفر ضایعه نخاعی از خدمات و حمایت های بهزیستی برخوردار بوده و افراد دارای ضایعه نخاعی از بهزیستی حق پرستاری دریافت می كنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 10 كمپ ترك اعتیاد در شهرستان پاكدشت فعالیت می كنند كه از این تعداد، 2 كمپ ماده 16 ( ویژه معتادین متجاهر) است و تنها كمپ ترك اعتیاد ویژه بانوان با ظرفیت 200 نفر در این شهرستان مستقر است.
افشارها همچنین از فعالیت 4 مركز درمان اعتیاد سرپایی در پاكدشت خبر داد.

وی با اشاره به این كه بهزیستی به خانواده های دارای فرزند دو قلو و چند قلو خدمات حمایتی ارائه می كند اظهار داشت: برای تمامی خانواده های دارای فرزند دو قلو و چند قلو پرونده حمایتی تشكیل می شود و با وجود این كه توزیع شیرخشك به شبكه بهداشت واگذار شده با این وجود، بهزیستی نیز به خانواده دارای فرزند چندقلو شیرخشك ارائه می دهد.

سرپرست بهزیستی پاكدشت گفت: در حوزه معلولین 3 مركز شبانه روزی فعالیت می كند كه یك مركز مخصوص پسران و 2 مركز مخصوص دختران است ضمن این كه دو مركز روزانه آموزشی نیز به معلولین خدمات آموزشی ارائه می كند.
در حوزه معلولین 3 مركز شبانه روزی فعالیت می كند 2 تا برای دختران بالای 14 سال یك مركز پسر
پاكدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
پیش از این طرح قرار بهزیستی در شهرستان های دماوند و رباط كریم اجرا شده است.

برچسب ها
- مدیركل بهزیستی استان تهران
- كودكان كار
- پاكدشت
- اداره كل بهزیستی استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۴۳ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۲