دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - بازار توانبخشی باید در تصرف فناوران داخلی باشد
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در كارگاه " بررسی مشكلات توسعه فناوری در علوم توانبخشی و ارائه راهكارهای اجرایی" كه در این دانشگاه برگزار شد، گفت: نیاز به خدمات توانبخشی و بازار توانبخشی در كشور موجود است، اما در تصرف فناوران تجهیزات توانبخشی داخلی نیست و باید این ...
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: بازار توانبخشی باید در تصرف فناوران داخلی باشد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در كارگاه " بررسی مشكلات توسعه فناوری در علوم توانبخشی و ارائه راهكارهای اجرایی" كه در این دانشگاه برگزار شد، گفت: نیاز به خدمات توانبخشی و بازار توانبخشی در كشور موجود است، اما در تصرف فناوران تجهیزات توانبخشی داخلی نیست و باید این مهم اتفاق بیافتد .

بازار توانبخشی باید در تصرف فناوران داخلی باشد

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر مسعود فلاحی خشكناب معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، ضمن اظهار خرسندی از حضور متولیان حوزه فناوری در وزارت بهداشت، فعالان عرصه تولید تجهیزات توانبخشی، استادان و متخصصان حوزه فناوری توانبخشی و ... افزود: خوشبختانه نشست امروز تركیب خوبی است كه موجب ارتباط بین بخشی، شناسایی مشكلات و ارائه راهكارها خواهد بود.

وی تصریح كرد: تا كنون، نبود خدمات بیمه ای، نبود شناخت بازار، كمرنگ بودن حوزه توانبخشی در سطح نظام سلامت و سایر مسائل مورد بررسی قرار گرفته است و در این میان موضوع نگاه به بازار موجود حائز اهمیت است.

دكتر فلاحی گفت: 50 درصد تجهیزات كمك توانبخشی اعم از زانوبند، كفی طبی و ... در داروخانه ها موجود است، اما كیفیت محصول مطابق با استاندارد در خدمات و ارائه مدل، موضوع مهمی است.

30 درصد ارزشیابی های دانشگاه به فناوری اختصاص دارد

وی افزود: در زمانی كه برای ارتقای استادان، تعدد مقالات را لحاظ كردیم، در كنار خوبی هایی كه داشت شركت های مقاله نویس در برخی جاها پیدا شدند، حالا كه 30 درصد ارزشیابی های دانشگاه از سوی دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به موضوعات فناوری اختصاص داده شده، امیدواریم شاهد شركت های مولد فناور باشیم.

توسعه فرهنگ فناوری و آموزش برای استادان دانشگاه ضروری است

معاون تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین تصریح كرد: با توجه به اینكه بخشی از سرنوشت ارزشیابی استادان را به فناوری گره زده ایم، باید درصدد آموزش فرهنگ فناوری در سنین پایین قبل از دانشگاه و آموزش دانشجویان مقطع كارشناسی باشیم.

دكتر فلاحی خشكناب ضمن معرفی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی جهت همكاری بیشتر با متولیان عرصه فناوری تجهیزات توانبخشی گفت: ماموریت دانشگاه در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی است و با وجود هشت مركز تحقیقات، شاهد استارت آپ های گوناگون بوده ایم و بزودی شاهد برگزاری اولین جشنواره علوم توانبخشی و فناوری های نوین در روز پژوهش با محوریت دانشگاه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: می توان از تجهیزات توانبخشی ایرانی بهره بیشتری برد، و فراموش نكنیم برخی ابرازهای توانبخشی، نیاز به تكنولوژی بالایی ندارند، اما كاربرد وسیع و عمومی دارند و از آنجا كه فناوری تجهیزات توانبخشی حركت بر لبه تكنولوژی است، نباید مصرف عمومی را نادیده بگیریم و به بهانه تكنولوژی بالا ، خود را محدود كنیم.

دكتر فلاحی خشكناب ابراز امیدواری كرد كه با مشاركت بین بخشی و با توجه به ماموریت های دانشگاه و نگاه اجتماعی دانشگاه، شاهد جریانات خوبی برای رفع نیازهای جامعه هدف باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۰۲ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱