دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

رئیس مركز IT وزارت بهداشت: اولویت ما توسعه و تكمیل نسخه نویسی الكترونیك است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس مركز IT وزارت بهداشت: اولویت ما توسعه و تكمیل نسخه نویسی الكترونیك است

رییس مركز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بابیان این كه یكی از دغدغه های اصلی و اساسی ما اجرای طرح نسخه نویسی الكترونیك در كشور است، گفت: اولویت ما در وزارت بهداشت، توسعه و تكمیل پروژه نسخه نویسی الكترونیك است كه اجرای آن، نفع مردم و حوزه سلامت را به دنبال دارد.

به گزارش وبدا، دكتر امین بیگلرخانی این مطلب را در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، كه مهندس " سمیه ناظری " مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز شركت داشت، بیان كرد.

وی اظهار داشت: همزمان با توسعه و تكمیل نسخه نویسی الكترونیك، پروژه پرونده الكترونیك سلامت نیز برای مراجعین به مراكز بهداشتی و درمانی در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفته است كه با جدیت آن را دنبال خواهیم كرد.

وی تصریح كرد: طبق توافق انجام شده، پنل های بیمه ها در نسخه نویسی آنلاین به صورت یكپارچه عمل خواهند كرد چراكه تا پیش از این، پزشكان مشكلاتی درخصوص ثبت نسخه بیمار در پنل های مختلف بیمه ای داشتند كه تصمیم بر این شد تا پنل یكپارچه ای در طرح نسخه نویسی الكترونیك از سوی وزارت بهداشت ارائه شود و به همه پنل های بیمه ای متصل باشد.

رییس مركز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: با این اقدام همه بیمه ها به پلتفرم نسخه نویسی الكترونیك وزارت بهداشت متصل می شوند و پزشكان نیز به زحمت نخواهند افتاد كه نسخه هر بیمار را در پنل بیمه ای جداگانه ای ثبت كنند بلكه نسخه بیمار با هر بیمه ای، ثبت می شود.

دكتر بیگلرخانی ضمن تاكید بر اهمیت تشكیل پرونده الكترونیك سلامت برای بیماران، یادآور شد: از مهم ترین نقاط قوتی كه پرونده الكترونیك سلامت برای بیماران ما در مراكز بهداشتی و درمانی دارد، ثبت تاریخچه مراجعات، نوع بیماری و نوع داروهای مصرف شده است و از سوی دیگر، با اجرای این طرح، خطاهای پزشكی در تشخیص به حداقل خواهد رسید.

رییس مركز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاكید كرد: در تلاش هستیم تمامی سامانه های وزارت بهداشت را به همدیگر متصل كنیم تا همه حوزه های مختلف بهداشت و درمان از نظر اطلاعاتی و آماری یكپارچه شوند و ارائه خدمت به مردم در بهترین شرایط خود قرار گیرد؛ بنابراین فعلا هیچ سامانه ای در مجموعه وزارت بهداشت طراحی نخواهد شد و در شرایط فعلی ساماندهی و هدفمندسازی سامانه های كنون در اولویت كاری ما قرار دارد.

دكتر بیگلرخانی با بیان این كه مركز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در تامین زیرساخت های اطلاعات مدیریت بیماری كرونا و همچنین رصد آماری پوشش واكسیناسیون كرونا بسیار خوش درخشید، گفت: زحماتی كه در این حوزه صورت گرفته است، همگی مرهون تلاش ها و پیگیری های مجدانه همكاران ما و همچنین در دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور است كه از زحمات همه آنان تقدیر و تشكر می كنیم.

انتهای پیام/
   تاریخ: ۲۲:۲۴ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱