دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

لزوم اشتغال زایی و مهارت آفرینی ناشنوایان كشور
 
رئیس سازمان بهزیستی گفت: مهم ترین كلید اشتغال كسب مهارت است، باید ایجاد و شروع یك باشگاه مهارت و استعدادیابی در كشور داشته باشیم.
لزوم اشتغال زایی و مهارت آفرینی ناشنوایان كشور رئیس سازمان بهزیستی گفت: مهم ترین كلید اشتغال كسب مهارت است، باید ایجاد و شروع یك باشگاه مهارت و استعدادیابی در كشور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از مدال آوران ناشنوا و كم شنوا در بیست و چهارمین دوره المپیك 2021 برزیل با حضور علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی كشور، سمانه زمانی مدیركل بهزیستی استان تهران، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان، پرگر رئیس كنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا، نماینده یونیسف در ایران، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد و اقیانوسیه و مجید مجیدی كارگردان سینما و تلویزیون در سالن آمفی تئاتر باغ كتاب برگزار شد.

در این مراسم علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی، با بیان اینكه كاروان ناشنوایان و كم شنوایان ایران با توجه به محدودیت هایشان رتبه سوم در بیست و چهارمین دوره المپیك 2021 برزیل كسب كردند، گفت: در این نشست تلفیقی افتخار داریم كه درباره محدودیت كم شنوایی و ناشنوایی صحبت كنیم و مدال آوران و افتخارآفرینان به عنوان یك اسوه از آنها یاد می شود و باید قدردان پدران و مادرانی باشیم كه علی رغم محدودیت ها تلاش می كنند تا فرزندان خود را به بالندگی برسانند.

وی ادامه داد: حضور شما ورزشكاران ناشنوا در میادین بین المللی و كسب جایگاه قهرمانی در این آوردگاه مایه غرور و افتخار شده است؛ شما عزیزان الگویی خلق كردید كه در كنار مدال آوری، امیدآفرینی را بین خانواده های ناشنوا و كم شنوا تسری بخشیدید.

قادری با بیان اینكه امروز سازمان بهزیستی كشور در كنار وظایف اصلی خود در راستای تكریم و بزرگداشت این افراد خود را موظف به ترویج چنین الگویی می داند، تصریح كرد: تك تك شما ورزشكاران می توانید نمونه ای برای نوجوانان و جوانان باشید كه با اراده قوی تمام محدودیت های ظاهری را فراتر از انتظار در سكوهای افتخار ترسیم كنند.

وی با مرور اقدامات سازمان بهزیستی كشور در حوزه معلولیت شنوایی، افزود: در حوزه شنیداری غربالگری شنوایی كودكان را در دستور كار داریم و در حال حاضر به پوشش بالای 90 درصد رسیدیم؛ همچنین در خصوص كاشت حلزون با وجود تحریم های سخت در قالب شركت های دانش بنیان در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی، موضوع اشتغال كم شنوا و ناشنوایان جز برنامه های اساسی برشمرد و گفت: این موضوع به صورت جدی در كنار مطالبه گری خود در خصوص كسب سهمیه های اشتغال دولتی و بخش عمومی در قالب راه اندازی استارت آپ ها و فرآیند مهارت افزایی و اشتغال آفرینی طریق شبكه های حقیقی و حقوقی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینكه مهم ترین كلید اشتغال كسب «مهارت» است در پایان یادآور شد: لذا باید ایجاد و شروع یك باشگاه مهارت و استعدادیابی در كشور داشته باشیم؛ البته استعدادیابی در سازمان بهزیستی كشور كلید خورده است امیدواریم با برخی از افراد كه بازوی سازمان بهزیستی در امور ورزش هستند، حداكثر بهره وری را در بهزیستی داشته باشیم.

یادآوری می شود؛ در حاشیه تجلیل از مدال آوران ناشنوا و كم شنوا در بیست و چهارمین دوره المپیك 2021 برزیل «علی محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی كشور از خانواده تنها شهید ناشنوا جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس «عبدالمطلب اكبری» تقدیر و تجلیل كرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۰۳ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲