دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

حمایت بهزیستی استان مركزی از كودكان كار/ 66 كودك كار شناسایی شدند
 
سرپرست بهزیستی استان مركزی گفت: 66 كودك كار در استان داریم كه خدمات مختلفی در حوزه تحصیلی، اشتغال و مسكن برای خانواده آنها ارائه می شود.
حمایت بهزیستی استان مركزی از كودكان كار/ 66 كودك كار شناسایی شدند
سرپرست بهزیستی استان مركزی گفت: 66 كودك كار در استان داریم كه خدمات مختلفی در حوزه تحصیلی، اشتغال و مسكن برای خانواده آنها ارائه می شود. - اخبار استانها -
محمد زیدوند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراك، با اشاره به ساماندهی كودكان كار و خیابانی اظهار داشت: اكنون تعداد 66 كودك كار در استان داریم كه خدمات مختلفی در حوزه تحصیلی، اشتغال و مسكن برای خانواده آنها ارائه می شود به طوری كه اقدامات تحصیلی شامل رایگان كردن هزینه تحصیلی و كتب درسی آنها است.

وی افزود: ارائه خدمات در زمینه مسكن كودك و خانواده شامل تعمیرات منزل مسكونی و در حوزه اشتغال ارجاع به كارگاه های خیاطی، تولید پوشاك و غیره است.

سرپرست بهزیستی استان مركزی ادامه داد: 40 مركز مثبت زندگی در استان فعالیت می كنند كه موظف هستند 22 فعالیت ماده 9 در صفحه 18 دستورالعمل پیوست را ارائه دهند.

زیدوند تصریح كرد: یكی از اولویت های مهم بهزیستی ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با تشكیل مراكز مثبت زندگی یا به عبارتی مراكز خدمات بهزیستی است كه ایجاد این مراكز در مناطق حاشیه و محروم شهر سبب شده تا مسیر دسترسی به جامعه هدف و مددجویان تحت پوشش آسان شود و به راحتی بتوانند با این مراكز ارتباط برقرار كنند.

وی عنوان كرد: بر اساس بند چهار ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت این مراكز برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان تحت پوشش و جامعه هدف تشكیل شدند كه اقدامات مختلفی به جامعه هدف ارائه می دهند.

آمار دقیقی از كودكان كار وجود ندارد/ مقررات مربوط به كودكان كار نیاز به به روزرسانی دارند
چرا زخم "كودكان كار" كهنه شده؟/ سازمان های دولتی كشور توانایی رویارویی با پدیده اجتماعی "كودكان كار" را ندارند!
درباره فانتزی های غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و دو دختر/ تجارت ابتذال با استثمار كودكان كار لاكچری
سرپرست بهزیستی استان مركزی ادامه داد: در مراكز مثبت زندگی از اتلاف وقت و موازی كاری جلوگیری می شود و خدمات این مراكز برای مددجویان در سطوح محتلف توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ارائه می شود.

زیدوند خاطرنشان كرد: 47 هزار و 161 خانوار تحت پوشش بهزیستی و 20 هزار و 553 خانوار مستمری بگیر هستند كه از خدمات اجتماعی، توانبخشی و مستمری بگیری بهره مند می شوند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۴۸ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹