دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

اشتغالزایی برای 185 معلول در آذربایجان شرقی
 
تبریز - ایرنا - مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از اشتغالزایی برای 185 مددجوی معلول تحت پوشش استان در پنج سال گذشته با تلاش سه مركز پشتیبانی شغلی خبر داد.
اشتغالزایی برای 185 معلول در آذربایجان شرقی تبریز - ایرنا - مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از اشتغالزایی برای 185 مددجوی معلول تحت پوشش استان در پنج سال گذشته با تلاش سه مركز پشتیبانی شغلی خبر داد.

فرگل صحاف روز دوشنبه، در نشست تخصصی مراكز پشتیبانی شغلی كشور، اشتغال پایدار را از اساسی ترین موضوعات مد نظر در حوزه توانمندسازی افراد دارای معلولیت عنوان كرد و گفت: در توانبخشی مبتنی بر جامعه شامل توانبخشی اجتماعی، حرفه ای و پزشكی، اشتغال از اهم موضوعات است كه احساس توانمندی و مفید بودن را به فرد اعطا می كند.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون سه مركز پشتیبانی شغلی در آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند كه در مراكز مذكور با ارائه خدمات مددكاری و روانشناسی حرفه ای آموزش های لازم به افراد معلول صعب الاشتغال داده شده و از طریق مربی شغلی زمینه های اشتغال آنها فراهم می شود.

صحاف، تعداد كل معلولان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را 80 هزار و 245 نفر اعلام كرد و افزود: 89 مركز روزانه و 45 مركز شبانه روزی در قالب مراكز روزانه توانبخشی و مراكز توانبخشی مراقبتی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستند و دفتر توانمند سازی معلولان نیز با ارائه خدمات تشكیل كمیسیون های پزشكی، معافیت سربازی، اعطای پلاك خودرو ویژه معلولان، پرداخت كمك هزینه دانش آموزی و دانشجویی معلول، فعالیت در شورای سالمندان و فعالیت در دبیرخانه مناسب سازی در راستای رفع نیازها و حل مشكلات مددجویان گام برمی دارند.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی، تسهیل گری اشتغال معلولان و فراهم كردن امكان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی اقشار تحت پوشش را از اهم اقدامات در راستای توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و اظهار كرد: سال گذشته برای سه هزار و 365 نفر از مددجویان تسهیلات اشتغال به میزان 179 میلیارد تومان اعطا شده و مبلغ یك میلیارد و 28 میلیون تومان نیز جهت تثبیت شغلی 2 هزار و 898 نفر از طریق پرداخت هزینه بیمه پردازی معلولان و نیازمندان و جبران كارایی 150 نفر از مددجویان به كار فرمایان تخصیص داده شده است.

صحاف، تامین مسكن مددجویی را از دغدغه های اصلی مسئولان بهزیستی عنوان كرد و گفت: سازمان با همكاری تنگاتنگ دستگاه ها سال گذشته 712 واحد مسكن مددجویی برای جمعیت هدف عادی و نیز خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان آماده تحویل كرد و در سال جاری نیز شاهد افتتاح 190 واحد مسكونی در طول هفته بهزیستی خواهیم بود.

برچسب ها
- آذربایجان شرقی
- اشتغال زایی
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۵۹ - ۱۳/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۷