دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

برگزاری همایش بین المللی روان شناسی تربیتی/اعطای جایزه "دكتر علی دلاور" به پایان نامه های برتر
 
پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی، 14 و 15 تیر ماه 1401 در دانشكده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
برگزاری همایش بین المللی روان شناسی تربیتی/اعطای جایزه به گزارش ایسنا، دكتر فریبرز درتاج، رئیس انجمن روان شناسی تربیتی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص برگزاری پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی گفت: این همایش با چهار دوره برگزار شده پیشین، دو وجه تمایز دارد. نخست اینكه این دوره از همایش به صورت بین المللی برگزار می شود و صاحب نظران برجسته بسیاری از كشورهای مختلف مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال كرده اند. دومین وجه تمایز پنجمین همایش روانشناسی تربیتی كه بسیار هم مهم است، مداخله محور بودن آن و عبور از مرز نظری است. اهمیت مداخلات روانی – تربیتی در ارتقای سلامت روان جامعه موجب شد تا پنجمین دوره همایش با تاكید بر این مداخلات برگزار شود.

وی با اشاره به استقبال پژوهشگران و صاحب نظران از همایش های پیشین، اظهار كرد: سخنرانان مطرحی از دانشگاه های داخلی و خارجی، همچون «اوی كاپلان، رئیس دپارتمان روان شناسی تربیتی APA»، «هوارد گاردنر، استاد دانشگاه هاروارد»، «مایكل پوزنر، استاد دانشگاه اورگان آمریكا»، «آنتونی پولیافیكو، استاد دانشگاه كامبیا آمریكا» در پنل های تخصصی سخنرانی خواهند كرد. همچنین كارگاه های آموزشی و غرفه های دستاوردهای علمی و پژوهشی در حاشیه این همایش بین المللی بر پا خواهد شد. دانشجویان و علاقه مندان می توانند با شركت در پنجمین همایش روانشناسی تربیتی از اطلاعات به روز آن استفاده كنند.

دكتر درتاج اعلام كرد: محور مقالات مورد پذیرش در این همایش شامل روش شناسی طراحی و ساخت مداخلات روانی-تربیتی نقش نگاری مداخله، آسیب شناسی ساخت بسته ها و پروتكل های مداخله ای در پایان نامه و رساله های دانشجویی، مداخلات روانی-تربیتی در برنامه های درسی دانشگاهی، ملاحظات روش شناختی انواع مداخلات بر اساس رویكرد، مسائل تشخیص و ارجاع دهی اختلالات در مدرسه، نقش مشاور و روان شناس مدرسه در ارائه هدفمند خدمات سلامت روان در مدرسه، نقش معلمان در تشخیص به هنگام، ارجاع دهی و مشاركت در اجرای مداخلات، توسعه و كاربست مداخلات خودیاری برای جبران، درمان و ارتقا، مداخلات مدرسه مبنا برای كودكان نیازهای ویژه، انواع مداخله (ارتقایی، جبرانی و توانبخشی)، مداخلات بهداشت روانی در مدارس (سه حلقه بهداشت روانی)، كاربرد و روش شناسی توان بخشی شناختی در اختلالات مدرسه مبنا، مداخلات بر اساس حوزه اختلالات (یادگیری، تحولی و ...)، مداخلات تحصیلی (اهمال كاری، كمال گرایی و ...)، تشخیص به هنگام و غربالگری اختلالات در مدرسه، مداخلات ارتقایی در شایستگی های هیجانی اجتماعی، استفاده از فناوری در توسعه و اجرای مداخلات و مداخلات انگیزشی برای دانش آموزان، متخصصان، والدین و معلمان است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی؛ مقالات پذیرفته شده در این همایش در مجموعه مقالات همایش منتشر و مقالات برگزیده این رویداد بین المللی در فصلنامه علمی پژوهش چاپ می شود. همچنین در این همایش برای نخستین بار «جایزه دكتر علی دلاور» به پایان نامه ها و رساله های دكتری برتر اهدا می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۹:۱۸ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱