دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

فناوری شناختی| ایده های نوآورانه ارائه می شود تا اختلالات عصبی و روان پزشكی بهبود یابد
 


توسعه بازی های دیجیتال و فیزیكی در حوزه توانبخشی و ارتقای كاركردهای شناختی ، توسعه و بومی سازی ابزارهای ارزیابی، توان بخشی و ارتقای شناختی، توسعه اپلیكیشن ها و زیرساخت ها با رویكرد شناختی، توسعه و بومی سازی ابزارهای پیشگیری، توان بخشی و ارتقای شناختی و نیز توسعه ربات ها و ایمپلنت ها درجهت ارتقای كیفیت زندگی از محورهای برگزاری این چالش است.

دراین رویداد تلاش است تا به كمك متخصصان حوزه علوم شناختی، علوم اعصاب، پزشكی، مهندسی و فعالان اكوسیستم كارآفرینی كشور راهكارهای نوآورانه و فناورانه برای توسعه فن آوری، محصولات و خدماتی شناختی ویژه اختلالات نورولوژیكی و روانپزشكی ارائه شود.

اختلال نورولوژیكی، به اختلال عملكردی در بخشی از مغز یا سیستم عصبی گفته می شود كه همراه با علائم روانی و فیزیكی باشد؛ این اختلالات چنانچه تحت درمان قرار نگیرند می توانند باعث ناتوانی های شدید و كاهش كیفیت زندگی شود. اختلالات نورولوژیكی می توانند، مغز، ستون فقرات و اعصاب را درگیر كنند.

اختلال روانپزشكی به دلیل مشكلاتی كه در فرآیند شناخت فرد به وجود می آورد باعث مختل شدن زندگی انسان در زمینه های شخصی، خانوادگی و اجتماعی می شود.

امروزه مهم ترین مسئله پیرامون اختلالات روانپزشكی و نورولوژیك تشخیص و اقدام به موقع و موثر و دسترسی سریع به جدیدترین سرویس های درمانی و توانبخشی است. بسیاری از اختلالات نورولوژیك و روانپزشكی می توانند منجر به اختلالات شناختی مزمن شوند و توانبخشی شناختی در جهت بهبود این كاركردها به عنوان یك راهكار موثر در كنار سایر روش های درمانی شناخته می شود.

تیم های برگزیده این چالش ازحمایت های مادی ومعنوی ستاد توسعه علوم وفن آوری های شناختی برخوردار خواهند بود. علاقمندان می توانند با مراجعه به وبسایت شتابدهنده شناختی و كسب اطلاعات لازم دراین رویداد علمی و تخصصی شركت كنند.

مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#
   تاریخ: ۱۶:۴۵ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴