دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

نیاز زلزله زدگان هرمزگان به مواد غذایی و وسایل سرمایشی
 
مدیركل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه 125 مددجوی حوزه توانبخشی و CBR و 28 مددجوی حوزه امور اجتماعی درگیر زلزله هرمزگان شدند، گفت: با توجه به اینكه این منطقه اكنون گرم است، عمده ترین نیازهای مردم این منطقه مواد غذایی، آب معدنی، كنسرو، زیرانداز و همچنین كلمن های ...
نیاز زلزله زدگان هرمزگان به مواد غذایی و وسایل سرمایشی محمدرضا كاظم زاده در گفت وگو با ایسنا، به ارائه گزارشی درخصوص زلزله هرمزگان كه طی روز گذشته به وقوع پیوست، پرداخت و اظهار كرد: به دنبال وقوع چندین زلزله با شدت های6، 6.1، 6.2 و 6.3 ریشتر و ده ها پس لرزه ای كه از ساعت 2 بامداد تا 3 و 50 دقیقه صبح در مناطقی از شهرستان های بندرلنگه و بندرخمیر اتفاق افتاد، چندین روستا تخریب شد. شدت این زمین لرزه ها به گونه ای بود كه بخش عمده ای از استان، از غرب تا شرق و مركز استان این زلزله احساس و منجر به خروج مردم از خانه ها و خوابیدن در بیرون از منزل شد.

وی ادامه داد: بلافاصله استانداری دستور تعطیلی كلیه ادارات استان را صادر كرد. كانون اصلی زلزله روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندر لنگه بود كه به طور كامل این روستا تخریب شده و همچنین علاوه بر روستاهای اطراف روستای كنخ، دژگان، بركه سفلین، كلاتو، دوآب، گنایی، سایه خوش، گاومیری، چادراز و چند روستای كوچك دیگر نیز در این مناطق دچار تخریب كامل منازل شدند یا دیوارها و منازل شان دچار آسیب شدند.

مدیركل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور با اشاره به بررسی های انجام شده در این خصوص، گفت: 125 مددجوی حوزه توانبخشی و CBR و 28 مددجوی حوزه امور اجتماعی در این مناطق درگیر زلزله شدند.

كاظم زاده خاطرنشان كرد: در همان ساعات اولیه صبح جلسه كمیته مدیریت بحران با حضور مدیركل استان تشكیل شد و ضمن انجام اقدامات هماهنگی، برنامه ریزی لازم برای حضور تیم های مداخله در بحران و مداخلات روانی نیز انجام شد و علاوه بر اینكه تیم های محب شهرستان ها نیز بلافاصله بعد از بازگشایی راه ها در مناطق حضور پیدا كردند، ارزیابی و شناسایی میزان خسارت مددجویان در دستور كار قرار گرفت كه با هماهنگی هلال احمر نسبت به تامین چادر برای اسكان موقت زلزله زدگان اقدامات لازم انجام شده است.

وی یادآور شد: از طرفی نیز یكسری بسته های معیشتی و آب معدنی تهیه شده است كه در اسرع وقت به مناطق ارسال خواهد شد.

مدیركل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور تصریح كرد: با توجه به اینكه منطقه اكنون گرم است، عمده ترین نیازهای مردم این منطقه مواد غذایی، آب معدنی، كنسرو و زیرانداز و همچنین كلمن های آب، وسایل سرمایشی و پنكه دستی است كه با توجه به اعلام آمادگی استان ها و با استفاده از ظرفیت خیرین و موسسات خیریه، ان شاءالله بتوانیم در اسرع وقت این اقلام را تهیه و به منطقه اعزام كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۰۸ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳