دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

210خانوار دارای 2معلول گلستانی فاقد مسكن هستند
 
گروه استان ها ــ مدیركل بهزیستی گلستان گفت: در سطح استان 210خانوار دارای 2عضو معلول فاقد زمین بوده كه درباره ساخت منزل مسكونی برای آنان نیازمند تأمین زمین هستیم.
210خانوار دارای 2معلول گلستانی فاقد مسكن هستند
گروه استان ها ــ مدیركل بهزیستی گلستان گفت: در سطح استان 210خانوار دارای 2عضو معلول فاقد زمین بوده كه درباره ساخت منزل مسكونی برای آنان نیازمند تأمین زمین هستیم. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، سیدمهدی حسینی ظهر امروز در جلسه كمیته راهبری تأمین مسكن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر استان گلستان اظهار داشت: در سطح استان 210 خانوار دارای 2عضو معلول فاقد زمین بوده كه در خصوص ساخت منزل مسكونی برای آنان نیازمند تأمین زمین هستیم.

وی گفت: از ابتدای سال 99 تاكنون 101 واحد مسكونی تحویل این دسته از مددجویان تحت پوشش شده كه به نسبت سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

مدیركل بهزیستی استان افزود: با همكاری خوب بنیاد مسكن و خیران مسكن ساز استان موفق به ساخت و تحویل مسكن به جامعه هدف شده ایم.

وی گفت: همچنین ساخت 37 واحد مسكونی دیگر در برخی از شهرستان ها از جمله آزادشهر، كردكوی و غیره در حال انجام است و تلاش می كنیم تا در كوتاه ترین زمان ممكن این واحدها را به سرانجام برسانیم.

حسینی اظهار داشت: در دهه فجر امسال هم 114 واحد مسكونی ویژه معلولان در استان به بهره برداری رسیده است كه 12 میلیارد و 739 میلیون تومان برای ساخت این خانه ها هزینه شده است. از ابتدای امسال تاكنون هم 385 واحد مسكونی تحویل جامعه هدف بهزیستی گلستان شده است.

ساخت مسكن برای خانوارهای دارای 2 معلول توسط ستاد اجرایی فرمان امام
خانواده های دارای حداقل 2 معلول در میامی صاحب مسكن می شوند
ساخت 8 هزار مسكن برای خانوارهای دارای 2 معلول توسط بنیاد مستضعفان
مدیركل بنیاد مسكن استان نیز در این جلسه اظهار داشت: یكی از اقداماتی كه بنیاد مسكن با مشاركت نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی در دستور كار دارد تأمین مسكن برای مددجویان زیرپوشش است. در همین زمینه ساخت منزل برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر در سال های اخیر در دستور كار قرار گرفته است.

سیدمحمد حسینی آماری هم در این باره ارائه كرد و گفت: در روستاها 300 و در شهرهای استان 350 خانوار دارای دو عضو معلول و یا بیشتر شناسایی شدند كه تأمین مسكن برای آنان در دستور كار قرار گرفت.

وی بیان داشت: در روستاها تاكنون 267 خانوار برای تشكیل پرونده مراجعه كردند كه توانستیم 195 واحد مسكونی را بسازیم و به آنان تحویل دهیم؛ بقیه این واحدها نیز در مراحل مختلف ساخت قرار داشته و حدود 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

حسینی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات و كمك بلاعوض برای ساخت خانه مددجویان گفت: در روستاها 33 خانوار به هر دلیلی از جمله مشكلات اقتصادی مراجعه نكردند اما با افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه به 50 میلیون تومان و كمك های بلاعوض از 36 میلیون تومان به 84 میلیون تومان، فرصت خوبی برای تأمین مسكن این خانواده ها فراهم شده است.

وی افزود: برای مددجویان دارای دو معلول در شهرها نیز خیران مسكن ساز ساخت و تأمین مسكن را برعهده دارد. به متقاضیان در این بخش 140 میلیون تومان تسهیلات و 60 میلیون تومان كمك بلاعوض پرداخت می شود.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۴:۵۱ - ۰۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹