دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت مراكز فنی و حرفه ای برای آموزش های دیجیتالی معلولان
 
تهران - ایرنا - سرپرست دبیرخانه اشتغال و كارآفرینی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به غفلت از مدیریت بازاریابی آزادكاری دیجیتال (ماركتینگ فریلنسری دیجیتال) در حوزه اشتغال معلولان گفت: از ظرفیت مراكز آزاد فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت در این زمینه استفاده می كنیم.
استفاده از ظرفیت مراكز فنی و حرفه ای برای آموزش های دیجیتالی معلولان تهران - ایرنا - سرپرست دبیرخانه اشتغال و كارآفرینی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به غفلت از مدیریت بازاریابی آزادكاری دیجیتال (ماركتینگ فریلنسری دیجیتال) در حوزه اشتغال معلولان گفت: از ظرفیت مراكز آزاد فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت در این زمینه استفاده می كنیم.

سیدمحمدحسن صافی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلولان باید به سمت اشتغال متناسب با شرایط جسمی خود هدایت شوند و ما در سیاست گذاری جدید به سمت اشتغال زایی غیر از فضای تولید و كارخانه ای هستیم.

وی تصریح كرد: اصراری نداریم معلولان به سمت تولید كشیده شوند چون تولید كار سختی است. نگاه سنتی در حوزه اشتغال افراد دارای معلولیت این است كه آنها باید فقط در مراكز خدمات تلفنی (كال سنتر) فعالیت كنند اما تلاش ما این است كه افراد دارای معلولیت متناسب با بازار روز كار و در حوزه دیجیتال، مهارت های رسانه ای جدید، مهارت های نرم افزاری و آی تی آموزش ببیند.

ضرورت مطالبه گری برای معلولان دستفروش

سرپرست دبیرخانه اشتغال و كارآفرینی سازمان بهزیستی كشور گفت: رویكرد بهزیستی این است كه افراد دارای معلولیت حتی المقدور با توجه به نیازهای خود، شغلی را داشته باشند و در واقع شغل خود را با حداكثر آرامش و مناسب سازی های موجود به دست آورند. این رویكردی است كه دنبالش هستیم و این موضوع تابحال مغفول مانده است.

صافی افزود: نهادهایی مانند شهرداری ها، فرمانداری ها و مشابه اینها مكلف هستند خدماتی را به مددجویان بهزیستی ارائه دهند مثلا خدمتی كه قبلا وجود داشت در بحث دكه های مطبوعاتی بود كه اولویت واگذاری با افراد دارای معلولیت بود.

وی اضافه كرد: بنابراین اگر افراد دارای معلولیتی هستند كه دستفروشی دارند باید مطالبه گری انجام دهیم و حتی المقدور از منابعی كه شهرداری دارد برای فروش محصولات معلولان كمك بگیریم.

استفاده از ظرفیت 1530 مركز مثبت زندگی برای اشتغال معلولان

سرپرست دبیرخانه اشتغال و كارآفرینی سازمان بهزیستی كشور تاكید كرد: بهزیستی ایجاد كننده شغل نیست بلكه تسهیل گر است و باید مطالبه گر باشد.

صافی افزود: برای اشتغال افراد دارای معلولیت برای مراكز استان ها و مدیران كل خود، دستورالعمل هایی داریم كه با برنامه های جدید برای اشتغال افراد دارای معلولیت تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است كه بخشی از ظرفیت 1530 مركز مثبت زندگی در حوزه اشتغال افراد دارای معلولیت شناسایی شوند و محلات تحت پوشش این مراكز به نحوی ظرفیت ها و جمعیت را احصا كنند تا براساس آن برای اشتغال تصمیم گیری شود.

برچسب ها
- معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور
- دیجیتال
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۲۹ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶