دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد پزشكی سال 1401 آغاز شد
 
فرآیند انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد پزشكی سال 1401 از امروز دوشنبه 20 تیر آغاز شد و داوطلبان مجاز می توانند تا چهارشنبه 22 تیز نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.
انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد پزشكی سال 1401 آغاز شد فرآیند انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد پزشكی سال 1401 از امروز دوشنبه 20 تیر آغاز شد و داوطلبان مجاز می توانند تا چهارشنبه 22 تیز نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401 در 34 حوزه امتحانی برای 43 رشته و 11 مجموعه در دانشگاه های علوم پزشكی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای 5 و 6 خرداد برگزار شد.

در آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401 تعداد تعداد حاضرین در جلسه 45 هزار و 354 نفر بودند كه از این تعداد 41 هزار و 952 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

كارنامه علمی (مخصوص حاضرین در جلسه) در سایت مركز سنجش آموزش پزشكی منتشر شده است و داوطلبان كه بر اساس كارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.

دفترچه انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401 شنبه 18 تیرماه در سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شد.

زمان انتخاب رشته محل از امروز دوشنبه 20 تیر تا ساعت 18 روز چهارشنبه 22 تیر 1401 تعیین شده است و داوطلبان پیش از انتخاب رشته محل، مفاد دفترچه انتخاب رشته محل را به دقت مطالعه كنند.

پس از انتخاب رشته اسامی متقاضیان دانشگاه های شاهد، علوم پزشكی بقیه الله الاعظم، علوم پزشكی ارتش جهت برگزاری مرحله دوم در 19 مرداد اعلام می شود و مرحله دوم متقاضیان این دانشگاه ها به علاوه متقاضیان رشته مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی 24 مردادماه برگزار می شود.

زمان حدودی اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان و انتشار كارنامه نهایی در مردادماه اعلام خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته محل تحصیل دانشگاهها و مراكز پذیرنده دانشجو در آزمون كارشناسی ارشد گروه پزشكی سال 1401

داوطلب باید از طریق سامانه اینترنتی مركز سنجش آموزش پزشكی پس از انتخاب گزینه مربوطه با كدرهگیری خود، وارد سامانه شده و انتخاب رشته محل تحصیل خود را انجام دهد.

با توجه به عدم امكان جابجایی پس از پذیرش نهایی، اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های انتخابی اش باید بر اساس علاقه فردی باشد و داوطلب تحصیل در آن مركز را ترجیح می دهد.

كسانی كه در دو گروه آزمون شركت داشته اند و یا مجموعه امتحانی از یك گروه و یك رشته یا مجموعه از گروه دیگر را آزمون داده اند، می توانند تركیبی از رشته محل های مورد علاقه خود را از دو گروه آزمونی وارد كنند.

تحصیل در دوره های مجازی، دوره های شهریه پرداز دانشگاه های علوم پزشكی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با پرداخت شهریه است و داوطلبان باید در انتخاب این رشته محل ها توجه لازم را داشته باشد.

حداكثر تعداد اولویت انتخابی براساس تعداد دانشگاه و مراكز پذیرنده همان رشته امتحانی است.

داوطلب درصورت كسب نمره حدنصاب و مجاز شدن، به هنگام انتخاب رشته محل تحصیل می تواند كلیه دانشگاه ها و مراكز پذیرنده دانشجو در رشته امتحانی كه مجاز به انتخاب شده را به ترتیب علاقه، شرایط فردی و اولویت انتخاب كند (حداكثر 100 رشته محل برای رشته یا مجموعه هایی كه بیش از 100 رشته محل پذیرش دارند یا افرادی كه در دو گروه امتحانی متفاوت شركت كرده اند). متعاقباً در اولین رشته محلی كه نمره قبولی را كسب كرده پذیرفته می شود.

در صورتی كه در اولویت های انتخاب شده نیاز است جابجایی صورت پذیرد یا حذف شود، به آسانی می توان از گزینه جابجایی یا حذف استفاده نمود. البته این عمل پیش از فشردن گزینه ثبت نهایی امكان پذیر است. دقت شود با توجه به اینكه جابجایی یا حذف تا پایان زمان ثبت نام و ویرایش امكان پذیر است در صورت ثبت نهایی، پس از آن هیچ اقدامی میسر نخواهد بود.

تا زمانیكه كلیه اولویت های مورد نظر وارد نشده، از فشردن گزینه ثبت نهایی خودداری شود لذا پس از تكمیل مراحل ثبت اولویت های انتخابی، گزینه ثبت نهایی زده شود. البته تا پایان مهلت ثبت انتخاب رشته محل، ویرایش امكانپذیر است.

اگر داوطلبی تا قبل از اتمام زمان مقرر پس از ثبت انتخاب های خود، تصمیم به انصراف از مرحله انتخاب رشته محل كرد، با استفاده از گزینه حذف كلیه انتخاب های خود را حذف كرده و ثبت نهایی را اعمال كند. در این حالت كلیه انتخابهای وی حذف شده و زمان این حذف نیز ثبت خواهد شد. كلیه این مراحل قبل از فشردن گزینه ثبت نهایی قابل انجام است.

پس از پایان كلیه مراحل و فشردن گزینه ثبت نهایی، فرم مربوطه پرینت گرفته شده و جهت مراحل بعدی و مواقع ضروری نگهداری شود. در صورتیكه پیش از فشردن گزینه ثبت نهایی از فرم پرینت گرفته شود فاقد اعتبار بوده و قابل پیگیری نخواهد بود.

مسئولیت هر گونه اشتباه در تكمیل فرم انتخاب رشته محل تحصیل به عهده داوطلب است. لذا پس از مطالعه دقیق دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل، داوطلب شخصاً اقدام به تكمیل اطلاعات خود كند بعبارتی هرگونه اشتباه یا مورد ایجاد شده بدلیل تكمیل اطلاعات توسط اشخاص دیگر یا كافی نت و... و یا پشیمانی از انتخاب صورت گرفته، مورد پذیرش نیست.

به هنگام اعلام نتایج نهایی، داوطلبان نتیجه قبولی یا مردودی خود را در گزینه نتایج نهایی مشاهده خواهند كرد. سپس كارنامه نهایی كه نشان دهنده وضعیت داوطلب در هریك از رشته محل های انتخابی اش است دریافت می كند كه بر طبق نمره، رتبه، ظرفیت و نوع سهمیه، در اولین اولویت انتخابی كه حائز نمره قبولی باشد، پذیرفته می شود.

در كارنامه نهایی، داوطلب بر اساس ترتیب انتخابش، در اولین اولویتی كه حائز اولویت پذیرش بوده، پذیرفته می شود، اگر در انتخاب های بعدی اش نیز شرایط بهتری برای پذیرش داشته باشد، به هیچ عنوان رشته محل پذیرفته شده به اولویت های بعدی تغییر نخواهد كرد. لذا از زمان انتخاب رشته باید دقت لازم بعمل آید.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۱۶ - ۲۰/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۸