دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

یك میلیارد ریال اعتبارات برای تكمیل ورزشگاه معلولان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت
 
شهركرد –ایرنا- مدیركل بهزیستی چهارمحال وبختیاری از اختصاص یك میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبارات سفر رییس جمهور به استان برای تكمیل مجموعه ورزشی معلولان استان خبردداد.
یك میلیارد ریال اعتبارات برای تكمیل ورزشگاه معلولان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت شهركرد –ایرنا- مدیركل بهزیستی چهارمحال وبختیاری از اختصاص یك میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبارات سفر رییس جمهور به استان برای تكمیل مجموعه ورزشی معلولان استان خبردداد.

به گزارش ایرنا، علی نصیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به اینكه طرح ها و برنامه های كه بالای 50 درصد پیشرفت فیزیكی داشتند، برای تخصیص اعتبار در قالب اعتبارات سفر تصویب شد، افزود: این مجموع ورزشی به سالن های فوتسال، والیبال بستكبال، گلبال ویژه معلولان مجهز شده است.

وی به تخصص اعتبار لازم برای طرح های مسكن و اشتغال معلولان و جامعه هدف بهزیستی در سفر معاونان وزیر رفاه و تامین اجتماعی به استان اشاره كرد و گفت:هم اكنون بیش از 96 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند كه از این تعداد 49 هزار و 544 هزار خانوار شامل 96 هزار و 413 نفر در استان از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

وی افزود: هم اكنون 594 مركز دولتی و غیردولتی در استان خدمات بهزیستی را به همه مردم ارائه می دهند

7500 تماس با مركز صدای مشاور بهزیستی چهارمحال وبختیاری ثبت شد

نصیری افزود: پارسال مردم استان 26 هزار تماس با مركز مشاوره 1480 داشتند، كه در سه ماه نخست امسال هفت هزار و 500 با این مركز مشاوره در خصوص موضوعات مختلف گرفته شد.

به گفته وی، در استان 36مركز مثبت زندگی فعال شده كه در 14هزار و 88 پرونده از مددجویان زیرپوشش بهزیستی به این مراكز ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینكه 24 خانه مركز شبانه روزی توانبخشی در استان فعال است، گفت: در این مراكز 736 نفر نگهداری می شوند.

نصیری اظهار داشت: اجرای طرح های غربالگری بینایی، شنوایی، اضطراب كودكان از مهمترین برنامه های حوزه پیشگیری از معلولیت است كه در سطح استان اجرا می شود و پارسال 15 هزار كودك سه تا 6 سال در غربالگری تنبلی و 10 هزار و 850 نوزاد تازه متولد شده غربالگری شنوایی شدند.

به گفته وی، در سال گذشته یك هزار و 150 نفر از خدمات مشاوره ژنتیك، یك هزار و 40 نفر در طرح رصد آسیب های اجتماعی و هشت هزار نفر در طرح پیشگیری از خودكشی شركت كردند.

مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور كاهش طلاق هم اكنون 15 مركز مشاوره در استان زیرپوشش بهزیستی فعال است كه پارسال یك هزار و 292 پرونده به این مراكز ارجاع داده شد و 70 درصد از افراد به زندگی مشترك بازگشتند.

به گفته وی ، در استان نزدیك چهار هزار زن سرپرست خانوار كمك هزینه معیشت دریافت می كنند و حدود 2 هزار نفر نیز از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند هستند.

وی از راه اندازی نخستین پارك معلولان، افتتاح سالن ورزشی معلولان به عنوان مهمترین طرح ها برای رفاه حال جامعه هدف اشاره كرد و گفت:هم اكنون در استان در حوزه مسكن و اشتغال پشت توبتی وجود ندارد و براساس اولویت به افراد متقاضی مسكن و اشتغال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود.

مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات مشاوره رایگان به مددجویان و سایر افراد همزمان با هفته بهزیستی اشاره كرد و گفت: همزمان با هفته بهزیستی چهار طرح شامل سالن ورزشی معلولان، تعاونی گروه همیار، ساختمان كلینیك مددكاری و مركز دی ای سی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 25 تا 31 تیرماه با شعار "شروعی دوباره، برای بهترزیستن "به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

برچسب ها
- شهركرد
- چهارمحال وبختیاری
- سفر استانی
- سازمان بهزیستی كشور
پروندهٔ خبری
- چهارمحال و بختیاری مقصد بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۰ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳