دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

اجرای طرح توانمندسازی مادران و فرزندان زنجانی در خانواده
 
مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح توانمندسازی مادران و فرزندان در خانواده طی سال گذشته برای دومین سال متوالی برای هشت گروه از مادران باردار و مادران دارای فرزند سه سال به صورت مجزا اجرا شد.
اجرای طرح توانمندسازی مادران و فرزندان زنجانی در خانواده سلمان حسینی شامگاه دیروز (21 تیرماه) در جلسه كارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده شهرستان سلطانیه، اظهار كرد: این طرح با رویكرد پیشگیرانه، برای سه مرحله تكاملی كودك (پیش از تولد و دوران جنینی، تا یك سالگی و تا سه سالگی) برنامه ریزی شده است و 111 نفر از مادران باردار و دارای فرزند زیر سه سال در این طرح شركت داشتند.

وی تشكیل گروه های همیار مادر و كودك، ایجاد فضای گفتمان، پویایی و پایداری گروه همیار مادر و كودك، ترویج مسئولیت پذیری و كمك به تقویت نگرش های مثبت مادران در جامعه پذیری كودك و كمك به ایجاد جریان توانمندسازی مادران در حیطه های نقش مادرانه را از اهداف اجرای طرح برشمرد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان به اجرای برنامه مشاركت اجتماعی نوجوانان (مانا) نیز اشاره و خاطرنشان كرد: ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشاركت نوجوانان در موسسات غیردولتی، از اهداف اجرایی این طرح است كه در سال گذشته 328 نوجوان در 24 گروه در این برنامه شركت كردند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۰۲ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۲۰۱