دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

برگزاری سمینار رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در كردستان و چند خبر كوتاه دیگر
 
سنندج- ایرنا- برگزاری سمینار رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی با حضور مسوولان كشوری و استانی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان در سنندج و رونمایی از چهار عنوان كتاب در پایتخت كتاب ایران چند خبر كوتاه فرهنگی از استان كردستان است.
برگزاری سمینار رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در كردستان و چند خبر كوتاه دیگر سنندج- ایرنا- برگزاری سمینار رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی با حضور مسوولان كشوری و استانی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان در سنندج و رونمایی از چهار عنوان كتاب در پایتخت كتاب ایران چند خبر كوتاه فرهنگی از استان كردستان است.

به گزارش ایرنا، دبیر سمینار علمی رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینكه این سمینار روز پنجشنبه 23 تیر ماه سال جاری در سالن فرودوسی دانشگاه كردستان با حضور فعالان رسانه ای، فعالان فضای مجازی، مدیران استانی و كشوری برگزار می شود، اظهار داشت: این سیمنار با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری كرد پرس، با هدف افزایش غنای علمی در حوزه های رسانه ای و فضای مجازی و بررسی آسیب های این حوزه برگزار می شود.

منصور اولی افزود: این همایش شامل سخنرانی استادان و مسوولان مربوطه و همچنین 2 پنل تخصصی در حوزه رسانه و فضای مجازی و آسیب های اجتماعی با حضور استاتید كشوری و استانی است و طراحی محتوا با هدف آموزشی و اطلاع رسانی انجام شده است.

وی منصور ساعی، سیدحسن موسی چلك، آزاده سالمی، احمد امانی، جعفر عبدالملكی، مهدی دانش پور و مختار جعفری را از جمله ارایه دهندگان سخنرانی ها و مقالات علمی در این سمینار خواند و گفت: شورای سیاستگذاری علمی این همایش از ماه ها قبل در مورد محتوا و مخاطبان این همایش برنامه ریزی كرده است.

دبیر سمینار علمی رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی با بیان اینكه حوزه سواد رسانه ای و مسائل فضای مجازی نیازمند نگاه علمی و تببین روشمند است، یادآور شد: هدف این سمینار تبیین این نگاه علمی است و امیدواریم تلنگری باشد برای اینكه فعالان مجازی و رسانه ای و همچنین جامعه شناسان و دلسوزان دانشگاهی مسائل این حوزه را با نگاه علمی تر دنبال كنند.

برگزاری سمینار رسانه، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در كردستان و چند خبر كوتاه دیگر

برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان سنندجی

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بانوان كه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در خانه كورد سنندج برپا شده است به خبرنگاران گفت: یكی از مهمترین رسالت های عرصه فرهنگ و هنر ترویج حجاب و عفاف است.

علی اصغر دریایی افزود: در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان در محل خانه كورد سنندج، همایش منطقه ای رایحه با تجلیل و قدردانی از مروجان و مبلغات حجاب و عفاف استان همراه با برگزاری پنل های تخصصی با موضوع حجاب و عفاف برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان كردستان اضافه كرد: در هفته زن كورد- سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان هنرمند و كارآفرین، تجلیل و قدردانی از بانوان فرهیخته عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و كارآفرین نیز مدنظر است.

دریایی یادآور شد: در نمایشگاه صنایع دستی بانوان كه با حضور جمعی از بانوان كارآفرین مناطق حاشیه شهر سنندج در خانه كورد سنندج برگزار شده است بخشی به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داده شده است.

نمایشگاه صنایع دستی بانوان هنرمند و كارآفرین از تاریخ 20 لغایت 23 تیرماه سال جاری در محل خانه كورد سنندج برپا شده و در این نمایشگاه صنایع دستی بانوان از جمله عروسك سازی، صنایع تزیینی و زیورآلات، لباس كوردی و اقلام فرهنگی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

رونمایی از چهار عنوان كتاب توسط دبیرخانه سنندج پایتخت كتاب ایران در سنندج

آیین رونمایی از چهار عنوان كتاب توسط دبیرخانه سنندج پایتخت كتاب ایران با همكاری موسسه فرهنگی هنری قلم هورامان روز چهارشنبه 22 تیرماه سال جاری از ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات كتابخانه مركزی استان برگزار می شود.

در این مراسم كه با حضور فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان برگزار می شود از چهار عنوان كتاب با عناوین «خوشمزه ترین ساندویچ دنیا»، «داستان پل»، «قاصدك ژاورود» و «لبخند سیروان»، رونمایی خواهد شد.

380 كیلوگرم فرآورده دامی فاسد در بیجار كشف و معدوم شد

رییس شبكه دامپزشكی بیجار گفت: بیش از 380 كیلوگرم فرآورده دامی خام فاسد و تاریخ مصرف گذشته از مراكز توزیع این شهرستان كشف، جمع آوری و معدوم شد.

هادی اسكندری اظهار داشت: در بازدید مستمر بازرسان تیم های شبكه دامپزشكی شهرستان از مراكز تهیه، تولید، استحصال، نگهداری، عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و غذاخوری ها این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته كشف شد.

وی افزود: در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و حفظ بهداشت عمومی جامعه، بازرسان این شبكه به صورت مستمر و مداوم از مراكز عرضه، رستوران ها و غذاخوری ها بازدید می كنند كه این میزان فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد كشف و ضبط و موارد تخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.

اسكندری به مردم توصیه كرد در هنگام تهیه فرآورده خام دامی تازه و منجمد مورد نیاز خود حتما به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته بندی آنها توجه كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن 38223991 به شبكه دامپزشكی اطلاع دهند.

استان كردستان با بیش از یك میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یك هزار و 677 روستای دارای سكنه دارد.

برچسب ها
- كردستان
- رسانه
- سنندج
- فضای مجازی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۶:۴۵ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۱