دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

دانشگاه علوم پزشكی ایران با دانشگاه های نیكاراگوئه همكاری می كند
 
موضوع تفاهم نامه همكاری به منظور تبادل دانشجویان، اساتید و انجام پژوهش های مشترك با حضور مقامات سیاسی و دانشگاهی ایران و نیكاراگوئه در یك نشست آنلاین بررسی شد.
دانشگاه علوم پزشكی ایران با دانشگاه های نیكاراگوئه همكاری می كند موضوع تفاهم نامه همكاری به منظور تبادل دانشجویان، اساتید و انجام پژوهش های مشترك با حضور مقامات سیاسی و دانشگاهی ایران و نیكاراگوئه در یك نشست آنلاین بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشكی ایران، نشست آنلاین تبادل نظر در خصوص تفاهم نامه همكاری ایران و نیكاراگوئه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران، سفیر كشور نیكاراگوئه در ایران، سفیر ایران در نیكاراگوئه و رئیس شورای ملی دانشگاه های نیكاراگوئه برگزار شد.

دكتر عبدالرضا پازوكی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران ضمن معرفی ظرفیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه و همچنین كسب رتبه برتر در شاخص رفاه و سلامت جامعه در رتبه بندی تأثیر تایمز 2022؛ آمادگی خود را برای هر گونه همكاری آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های مشترك با كشور نیكاراگونه اعلام كرد.

پازوكی اظهار داشت: امكان ارائه بخشی از آموزش ها و پروژه های مشترك بصورت مجازی نیز فراهم است.

رامونا رودریگز پرز؛ رییس شورای ملی دانشگاه های نیكاراگوئه نیز گفت: شورای عالی دانشگاه ها نیكاراگوئه متشكل از 10 دانشگاه است كه پنج دانشگاه به حوزه آموزش پزشكی و بهداشت می پردازند كه تربیت پزشكان، دندانپزشكان، چشم پزشكان، متخصصین شیمی داروسازی، پرستاران در بخش بیو آنالیز فیزیوتراپی و تغذیه را به عهده دارند.

وی افزود: 10 هزار دانشجو در حوزه علوم سلامت و علوم پزشكی تحصیل می كنند و در كل 19 رشته تخصصی پزشكی در كشور نیكاراگوئه داریم.

رئیس شورای ملی دانشگاه های نیكاراگوئه ادامه داد: از آنجا كه دانشگاه علوم پزشكی ایران یكی از دانشگاه های مهم جهان است و در رتبه بندی های بین المللی رتبه ممتاز دارد، تفاهم نامه همكاری این امكان را به ما می دهد كه در حوزه عمومی و حوزه تخصصی به تقویت دانشجویان بپردازیم.

وی با بیان اینكه در نظر است از طریق این تفاهم تبادل دانشجویان، اساتید، انجام پروژه های مشترك و پژوهش های مشترك و انتشار مقالات مشترك اجرایی شود، یادآور شد: ما علاقه خاصی به حوزه پژوهش و تحقیقات داریم و در حال حاضر در حال انجام آزمایشات بالینی متعددی در كشورمان هستیم.

دكتر صالحی؛ سفیر ایران در كشور نیكاراگوئه در این نشست با اشاره به اهمیت همكاری های آكادمیك و نقش برجسته دانشگاه علوم پزشكی ایران در بخش سلامت، گفت: تمامی فعالیت ها و پیشرفت های مهمی كه بصورت دوجانبه بین ایران و نیكاراگوئه به دست آید، از سوی مقامات ارشد دولت ها حمایت می شود.

ایساك لنین برآوو جین؛ سفیر كشور نیكاراگوئه در ایران نیز از تشكیل این جلسه ابراز خرسندی كرد و گفت: این نشست حاصل نتیجه سریع جلسات مقدماتی و پیگیری های قبلی بوده و این جلسه به جهت امضای یادداشت تفاهم همكاری، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینكه از سوی دولت كشور نیكاراگوئه موضوع همكاری های دانشگاهی در اولویت روابط دوجانبه دو كشور قرار دارد، افزود: این یادداشت تفاهم بین دانشگاه علوم پزشكی ایران و شورای عالی دانشگاه های نیكاراگوئه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمامی مقامات و مدیران شورای ملی دانشگاه ها مصمم هستند تا نتیجه مطلوب از این همكاری برای دو كشور به دست آید.

سفیر كشور نیكاراگوئه خاطرنشان كرد: ما از ظرفیت بالای دانشگاه علوم پزشكی ایران در حوزه پژوهش های پزشكی كاملا آگاه هستیم و در جلسه اخیر، رئیس این دانشگاه اطلاعات خوبی را در خصوص ظرفیت های بالای این مركز علمی برای تولید تجهیزات پزشكی بیمارستان ها در اختیار ما قرار دادند.

دكتر مقتدائی؛ معاون بین الملل، دكتر قاسمی فلاورجانی؛ معاون آموزشی و دكتر ملكی بیرجندی؛ مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه علوم پزشكی ایران، همچنین لوباتو؛ قائم مقام و لكادو؛ مدیر روابط عمومی و بین الملل شورای ملی دانشگاه های نیكاراگوئه نیز در این نشست حضور داشتند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۵۵ - ۲۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱