دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

چند نفر معلول و سالمند در مراكز شبانه روزی ایلام نگهداری می شوند؟
 
مدیركل بهزیستی استان ایلام گفت: 322 نفر در 6 مركز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان استان نگهداری می شوند.
«حسین نورعلیوند» اظهار كرد: مردمی سازی و شفافیت از اولویت های اصلی بهزیستی در خدمات دهی به جامعه هدف و مخاطبان است و هدف این رویكرد جلب بیش از پیش اعتماد مردم به این سازمان است و در دستور كار مستمر مجموعه بهزیستی قرار دارد.

وی با بیان اینكه بهزیستی از سازمان های مولود انقلاب اسلامی بوده كه از یك سازمان حمایتی صرف امروز به مجموعه ای حمایتی، تخصصی تبدیل و ماموریت هایش گسترده تر شده است، گفت: خدمات این سازمان در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و درمان اعتیاد و اشتغال و مسكن و موسسه های خیریه است و جامعه هدف بهزیستی نیز شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، كودكان كار و خیابان، افراد آسیب دیده و در معرض اسیب اجتماعی و مصرف كنندگان مواد مخدر است.

مدیر كل بهزیستی استان ایلام پوشش بیمه تامین اجتماعی 2200 زن سرپرست خانوار، پرداخت مستمری 500 خانوار دارای فرزند دو قلو به بالا، ارائه خدمات مددكاری اورژانس اجتماعی به بیش از 8000 مراجعه كننده و ساماندهی 210 كودك كار را از جمله خدمات ارائه شده در حوزه امور اجتماعی این اداره كل در طول سال گذشته نام برد.

نورعلیوند كنترل و كاهش معلول زایی را از مهمترین اهداف این سازمان اعلام و ادامه داد: در این زمینه بهزیستی با انجام مشاوره های ژنتیك پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری ویژه خانواده های دارای فرزند معلول سعی در كنترل تولد نوزادان معلول داشته كه در این زمینه در طول سال گذشته در مجموع 22 میلیارد ریال هزینه انجام آزمایش ژنتیك به این خانواده ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از 17 هزار معلول گفت: از این شمار بیش از 6200 نفر نیازمند خدمات توانبخشی بوده كه با توجه به محدودیتهای اعتباری نیازمند حمایت افراد خیر و نیكوكار هستیم.

مدیر كل بهزیستی استان ایلام با اشاره به فعالیت 6 مركز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام كه 322 نفر در آنها نگهداری می شوند، افزود: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری كه در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آنها حمایت می كند.

نورعلیوند ایجاد مراكز حرفه آموزی با هدف توانمندسازی جامعه هدف، پرداخت هزینه تحصیلی، صدور رایگان انشعاب آب، برق و گاز، فعالیت شبانه روزی اورژانس اجتماعی، خدمات دهی خط تلفنی مشاوره 1480، ارایه اموزش های خانواده، فعالیت خط ملی اعتیاد و مركز جامع درمان و بازتوانی معتادان را از دیگر خدمات این سازمان عنوان كرد و گفت: این سازمان به منظور پوشش هرچه بیشتر و بهره مندی مردم از خدمات بهزیستی با ایجاد مراكز مثبت زندگی در محلات و طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خدماتش را گسترده تر كرده است.

وی به خدمات این سازمان در حوزه اشتغال عنوان كرد و گفت: این خدمات از طریق اعتبارهای تبصره 16 و 18 پرداخت و سال گذشته 700 فقره تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شده و بر اساس رویكرد جدید بهزیستی و به منظور تشویق مددجویان به اشتغالزایی، چنانچه تسهیلات اشتغال به انها پرداخت شود مستمری شان همچنان برقرار خواهد بود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۲۱ - ۲۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲