دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

پیگیری ایجاد دانشكده توانبخشی در همدان
 
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد مهدی مجذوبی عصر امروز در همایش بزرگ خانواده MS استان همدان اظهار كرد: همه ما روزی به دنیا آمده ایم و براساس كلام خداوند متعال  با اموال، خانواده، جان و ... امتحان می شویم و امیدواریم در این فراز و نشیب یك تابلوی زیبا از زندگی خود ترسیم كنیم.

وی با اشاره به اینكه نشست های زیادی را در خصوص بیماران «ام اس» نسبت به موضوعات و مشكلات مختلف  برگزار كردیم گفت: با شهرداری همدان در خصوص تسهیل استفاده بیماران ام اس از امكانات عمومی نشست هایی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا با اشاره به اینكه عمده مشكلات در خصوص كمبود داروهای بیماران بود و آن هم تنها یك یا دو قلم كه با پیگیری صورت گرفته امروز آنها هم مهیا شده اند افزود: در حال حاضر داروهای MS در استان ارائه می شود كه داروخانه دانشگاه را نیز تغییر خواهیم داد تا شرایط را بهتر در شان مردم استان كنیم.

وی خاطرنشان كرد: امروز علاوه بر مركز استان در شهرستان ملایر، تویسركان و نهاوند نیز داروهای بیماران «ام اس» ارائه می شود و در چند ماه آینده نیز تسهیلاتی فراهم خواهد شد تا بیماران منطقه شمالی استان هم در منطقه خود خدمات دریافت كنند و به مركز استان رفت و آمد نداشته باشند.

مجذوبی با اشاره به اینكه برخی از بیماران استان های مجاور سهمیه داروی بیماران استان را می برند كه از انجمن بیماران MS استان درخواست داشتیم آمار بیماران استان را واقعی كند و جلوی این مسئله گرفته شود عنوان كرد: یكی از اهداف جدی ما تقویت دانشكده توانبخشی است كه نه تنها برای بیماران «ام اس» بلكه از آنجا كه به سمت سالمندی پیش می رویم نیاز مبرم استان است.

وی با اشاره به اینكه پیگیریم حداقل چهار مركز توانبخشی در استان ایجاد شود خاطرنشان كرد: به دنبال تقویت مراكز هومكر هستیم كه بیماران و سالمندان تا جای ممكن خدمات را در منزل دریافت كنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا در خصوص گرانی دارو نیز گفت: كشور وارد شرایط خاص اقتصادی شده و تصمیم گیری هایی در این زمینه صورت گرفته اما حسنی كه بود در خصوص داروها اقدامات تدریجی انجام شد و دوما مابه التفاوت قیمت دارو را هم بیمه پرداخت می كند و فشار زیادی بر بیماران نخواهد بود.

وی بیان كرد: در حال حاضر نسبت به تولیدات داروی كشور به سمت قیمت واقعی رفته ایم اما در خصوص داروهای خارجی فعلا این اتفاق رخ نداده كه امیدواریم محقق شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینكه جامعه پزشكی ما باید روزی به بلوغ فكری برسد تا بتواند مشكلات جامعه را حل كند اظهار كرد: در بودجه سال 1401 طرح راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج را پیشنهاد دادم كه از این طریق هیچ بیمار نیازمندی در كشور مشكل درمان نداشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینكه 5 هزار میلیارد  تومان تسهیلات بلاعوض و 20 هزار میلیارد تومان قرض الحسنه با سود چهار درصد در این صندوق قرار دادیم گفت: این طرح امسال مصوب شده و قانون است و اگر اجرا نشده، دولت در حال حاضر به دنبال نوشتن اساسنامه صندوق است.

وی با بیان اینكه این صندوق هرسال دایر است و به هر بیمار دارای مشكل مالی یكصدمیلیون تومان تعلق می گیرد افزود: برای نخستین بار نیز مصوب كردیم 7 میلیون نفر كه بیمه ندارند، به صورت رایگان بیمه شوند كه تاكنون 3 میلیون نفر از این طریق بیمه شده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینكه خود را مكلف كرده ام برای مردم كار كنم و تاكنون هم در كسوت مسئولیت نمایندگی استان چیزی برای خود، خانواده خود و اطرافیانم قائل نشدم گفت: آرزوی شفای عاجل برای تمام بیماران دنیا دارم.

انتهای پیام/89026/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۰:۰۵ - ۲۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹